• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex knas i serien LOST

Equilibrium

Garth
2-Faktor
I den första säsongen av serien Lost närmare bestämt i avsnitt nr 6 "House of the rising sun" attackeras Michael till synes helt oprovocerat av Jin. Anledningen till detta är att Michael, hittat och börja använda en klocka i lasten som senare visar sig tillhöra Sun's far. När Michael förstått sambandet mellan klockan och attacken, går han till Jin (som då är sitter handfängslad vid en vrakdel från planet) Michael viftar klockan framför Jin's ansikte och det syns klart och tydligt att det är en Datejust 16233.

Ett par sekunder senare kastar Michael klockan i sanden bredvid Jin, den landar upp och ned och nu har den plötsligt blivit en Submariner 16610

Så i avsnitt 17 "...Lost in translation" håller Jin klockan i handen framför sig och ser på den.
Nu är det en Daytona 16523, och i slutet av avsnittet ger Jin så klockan till Michael. Nån annan som har noterat detta ?
 
Senast ändrad:

Zcorp

Omega
2-Faktor
WTF, att jag inte märkte det. Då var jag dock inte så intresserad av klockor. Nästan man måste titta om det för bara detta.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ser nu att det inte är i avsnitt 17 som Jin ger klockan till Michael, återkommer när jag vet i vilket avsnitt det är.
När klockan då byter ägare så är det fortfarande en Daytona 16523.
Scenen i avsnitt nr 6 är i den 34 spelminuten ifall någon är intresserad.
Scenen i avsnitt nr 17 är helt i början av avsnittet.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hahaha! Det är inte bra att hänga här. Man blir allvarligt skadad. :smug:
Skulle tro att du får leta ett tag efter någon mer som noterat detta. Själv hängde jag inte med i serien när det begav sig, och intresset för armbandsur var inte i närheten av vad det är nu. Så nej, hade ingen aning. Tack för upplysningen!
 

Husse

Patek
Hahaha! Det är inte bra att hänga här. Man blir allvarligt skadad. :smug:
Skulle tro att du får leta ett tag efter någon mer som noterat detta. Själv hängde jag inte med i serien när det begav sig, och intresset för armbandsur var inte i närheten av vad det är nu. Så nej, hade ingen aning. Tack för upplysningen!

Skadan är redan skedd när du klivit in hit! Men sen brakar det loss totalt! Visst är det underbart!:)
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Pj
Tror inte det kan bli mer ingrott än så här :)
Eller jo om det hade varit olika modeller av Certina hade varit på gränsen till sinnessjukt :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8184.JPG

Här är DJn iaf !
Källa http://watchesinmovies.info/tv/lost-2004-2010/
 

Zingo

Rolex
Hur många säsonger behöver man se för att se detta? Dvs är det värt några veckors tittande får attfå detta i sitt rätta sammanhang? :wideyed:
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Tips till den som eventuellt inte sett klart Lost: Lägg din dyrbara tid på något bättre. Jag var envis nog att mala igenom hela trots att den bara blev sämre och sämre mot slutet... :banghead:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hittade detta om klockan, det rör sig tydligen om två klockor.
Men det är ändå fel, eftersom det på denna sida står att det är två identiska klockor vilket enligt bilderna bevisligen är fel.
Jag lägger ned det här nu eftersom åtminstone Daytonan är en rutten kopia.

http://lostpedia.wikia.com/wiki/Rolex_watch
 
Senast ändrad:
I den första säsongen av serien Lost närmare bestämt i avsnitt nr 6 "House of the rising sun" attackeras Michael till synes helt oprovocerat av Jin. Anledningen till detta är att Michael, hittat och börja använda en klocka i lasten som senare visar sig tillhöra Sun's far. När Michael förstått sambandet mellan klockan och attacken, går han till Jin (som då är sitter handfängslad vid en vrakdel från planet) Michael viftar klockan framför Jin's ansikte och det syns klart och tydligt att det är en Datejust 16233.

Ett par sekunder senare kastar Michael klockan i sanden bredvid Jin, den landar upp och ned och nu har den plötsligt blivit en Submariner 16610

Så i avsnitt 17 "...Lost in translation" håller Jin klockan i handen framför sig och ser på den.
Nu är det en Daytona 16523, och i slutet av avsnittet ger Jin så klockan till Michael. Nån annan som har noterat detta ?

Inget att bry sig om. Det är en del av öns mysterium.:D Inte precis det mest förvirrande i den skitserien (som dock började väldigt bra).
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag lägger ned det här nu eftersom åtminstone Daytonan är en rutten kopia.
Gud förbude! Du har ju hittat ett kall! Försök få tag på rekvisitan och gör en grundlig intervju (mycket populärt på KS) där du framför din besvikelse. (Om det inte visar sig vara en del av manuset dvs) Säg att du själv är Lost på en gammal vikinga ö så får du grönt kort och förståelse över detta Rolex dilemma ;)
 
Topp