• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex kunning?

Ricrob

Patek
Snygg och rolig modell som sticker ut betydligt från Datejusts. Vad säger de kunniga om priset? Såg denna på Blocket häromdagen och tyckte spontant att priset såg/ser rätt ut, eller?
 

David

Bödeln
Turn-o-graph, alldeles nyligen bortplockad ur Rolex-sortimentet och helt klart en blivande klassiker. Men vad har hänt med den röda texten? Tycker "graph" ser blurrat ut.
 

Ninen79

Audemars
Nångon som vet var nypriset på den var innan den tog bort från produktionen? Kan man leva med 36mm? Minsta klocka jag har är 40mm så jag har inte en aning hur 36mm sitter på handleden, man är ju lite rädd för att folk ska fråga om man har en "dam" klocka på sig :lol:
 

jabla

Sarlacc
Har själv en datejust 1603 som sitter fint på handleden (18cm), känns inte alls liten.
Har för mig turnographen kostade runt 53 000 innan den försvann ur sortimentet så 33 000 verkar OK.
 

David

Bödeln
Ninen79 skrev:
Nångon som vet var nypriset på den var innan den tog bort från produktionen? Kan man leva med 36mm? Minsta klocka jag har är 40mm så jag har inte en aning hur 36mm sitter på handleden, man är ju lite rädd för att folk ska fråga om man har en "dam" klocka på sig :lol:

Om jag inte minns fel är det referens 116264, som saknas i USA-prislistan från juni 2012, men som enligt samma lista från maj 2011 kostade $7750, alltså 49000 kr.

Är den i fint skick tycker jag att priset är rimligt.
 

Ninen79

Audemars
Tack alla för svaren, ska ringa dom imorn och fråga om årsmodell och skick. Bor ju i Sthlm så har inte riktigt möjlighet att klämma på den innan köp om inte nån snäll själ bor i Jönköpingstrakten kan hjälpa mig att kika på den under kommande veckan? :)
 

Genta

Cartier
Tror den såldes för 60 på slutet. Rolex tog lite extra för vridringen. Har en själv med mattsvart tavla och oysterband. Valde den just för möjligheten att kunna mäta korta tidsintervaller med vridringen. Utbudet av urtavlor är dock begränsat till vit, blå och mattsvart för stålvarianten till min besvikelse. En AD hävdade att de inte får sälja andra datejust-tavlor till modellen.
 

paradis

Audemars
Ninen79, kan du inte ta ock prova en annan klocka som är 36mm ? Bara för att se,ock känna hur det känns,eftersom du har 40.Det är skillnad............!!!!!! Den du tittar på Rolex är riktigt snygg. mvh Paradis
 
Topp