• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex med safirglas på boettens baksida?

Hej,

jag undrar ifall det finns någon Rolexmodell i seriena datejust/II eller perpetual date som har safirglas på undersidan så man ser urverket? Tycker det är lite ball :) Annars finns ju Omega seamster aqua terra med denna feature, men om jag ska lägga upp mot 50 lök på en klocka så är det klart att en Perpetual lockar, dom är ju så sjukt snygga :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nej! Det gör det inte tyvärr, gillar också glasbaksida. Däremot så kan du köpa ett aftermarket på ebay har jag för mig, men då försvinner nog alla garanti ärenden på klockan, sen kan man nog inte säga att den är 100% vättentät, men det får andra ge sig på och ge ett svar på.
 

Charles_

Rolex
Det här är väl lite småporrigt ändå? :D

cellini_prince_0005_1680x1000131121613111553ip


Cellini är underskattat och då särskilt Prince :)
 
En annan fråga. Är man en idiot om man handlar från nätet, typ watchonwatch eller uret?

Sen blir jag inte heller klok på varför tillsynes samma klocka på uret och watchonwatch har olika modellnummer? Ibland stämmer det, men inte alltid. Kan ju vara intressant när man jämför priser?

Ta dessa två t.ex, är inte det samma klocka? Varför olika modellnummer?

http://www.uret.se/rolex-perpetual-date-silver-stal-o3400-mm-p-24237.html
http://www.watchonwatch.com/sv/products/rolex/perpetual-steel-silver-dial-oysterlock-bracelet/
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Googla Thomas Preik.



Provtryckt till 100 m utan problem.
Och jag tycker nog att Rolex-verk är nog så vackra att se på.
Trevlig kväll,
garfield
 
Topp