• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex No DateGate

Vad fan hände?!


  • Totala väljare
    16
  • Enkät stängd .

Obeedoobe

Friends of KS
Halvt uttråkad men helt stukad har jag nu bestämt mig för att starta en poll. Har stenhårt bumpat en köpesannons under en längre tid nu. Vad gäller det då?!
Jo! En helt jävla vanlig Rolex Submariner No Date anno: sen 5513 till 14060m two liner. Enligt mina beräkningar bör det finnas cirkus 1437 st i Sverige som faller inom detta spann.
Ja, jag har fått ett par erbjudanden men jag är en petig jävel. Det som gör mig sömnlös om nätterna är att jag borde fått fler erbjudanden...fler!

Då är min fråga: Vad fan hände?!

Djupare förklaring av svarsalternativen:

- Jag har hittat MIN klocka! Är så äckligt nöjd med den så en försäljning kommer inte på fråga. Ta min fru men inte min klocka!

- Ryssen kom. Eller? Misstänkta ubåtar i skärgården och allmän panik i Svea rike. Om dom nu var här vad var deras gärning? Do the fucking math!

-Det har surrats bra om prishöjningar hit och valutasken dit den senaste tiden. Nu ska Rolex höja sina priser! Innehavare utav nämnda modeller ligger lågt och smeker sina ljumskar samtidigt som de skrattar hånfullt. Cash cash money cash cash!

Gör din röst hörd och ge mig sinnesro!

När jag skriver detta är det med glimten i ögat så jag hoppas att folk har lite humor;)

Mvh
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Låter ju bisarrt att du inte hittar nån bra med det spannet! Antingen är du sjukligt petig med märkliga krav eller bara sjukligt snål;) Kollar du även på utländska forum och internationella handlare så borde du kunna ha en till på måndag.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Låter ju bisarrt att du inte hittar nån bra med det spannet! Antingen är du sjukligt petig med märkliga krav eller bara sjukligt snål;) Kollar du även på utländska forum och internationella handlare så borde du kunna ha en till på måndag.

Klart att man måste vara petig;) Ingen är väl sugen på att köpa en klocka vars boett varit på polering hos Arnes slip och revisionsbyrå HB. Jag är inte heller på jakt efter att köpa världens billigaste Rolex. Har kollat den utländska marknaden men föredrar att handla från Sverige.

Mvh
 

JayJay

Rolex
Ärligt talat tror jag att det är få som frekvent läser i "köpes" delen. Tror att du också räknat ut detta och att detta är ett sätt att ge just din annons bättre spridning. Listigt. Ett alternativ till det tillvägagångssättet är att skicka PM till ngn du vet sitter på ett juste exemplar... du blir ju inte direkt den första som gör på det sättet.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Klart att man måste vara petig;) Ingen är väl sugen på att köpa en klocka vars boett varit på polering hos Arnes slip och revisionsbyrå HB. Jag är inte heller på jakt efter att köpa världens billigaste Rolex. Har kollat den utländska marknaden men föredrar att handla från Sverige.

Mvh
Arnes är inte så pjåkiga, de har både lackat om min bil och gjort några enklare skönhetsoperationer på min fru! Jag håller lite koll åt en kompis som helst inte heller vill gå utomlands pga detta har han vaskat åtminstone en handfull riktigt bra objekt. Kolla utomlands, följ lite gamla annonser och fråga de du ser posta bilder ifall de vill sälja.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ärligt talat tror jag att det är få som frekvent läser i "köpes" delen. Tror att du också räknat ut detta och att detta är ett sätt att ge just din annons bättre spridning. Listigt. Ett alternativ till det tillvägagångssättet är att skicka PM till ngn du vet sitter på ett juste exemplar... du blir ju inte direkt den första som gör på det sättet.
Precis, men problemet är att folk skriver "jag köper den när du ska sälja" istället för "jag köper den nu för xxx", sen blir folk griniga när man säljer klockan till någon annan. :D

Vill man gärna köpa och har pengar på kontot så kan man ge ett bra bud direkt via PM och få det ur världen.

Får väl dock själv erkänna att jag också skickat sådana PM utan att direkt ange ett pris.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Ärligt talat tror jag att det är få som frekvent läser i "köpes" delen. Tror att du också räknat ut detta och att detta är ett sätt att ge just din annons bättre spridning. Listigt. Ett alternativ till det tillvägagångssättet är att skicka PM till ngn du vet sitter på ett juste exemplar... du blir ju inte direkt den första som gör på det sättet.

Håller helt med. Köpes tappade ett flertal läsare när det delades upp. Har hetsat Af Sjodahl både vid GTG och via PM men han är omöjlig att knäcka:)

Mvh
 

mjian

Omega
Helt OT men när vi ändå pratar sub... Hittade flera sub på C24 som var 43-45mm breda? Är det en miss eller räknar dom med kronan?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Totalt finns det över 400 st 14060 och 5513 till Salu på C24. Låt säga att 5% faller inom dina ramar.......så nog finns det allt.....men just inom Svea rika är det Ryssnojan som är din största utmaning....
 
Topp