• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex NoDate ägare se hit! >>>>>>>>>

Compiss

Patek
2-Faktor
Blandade nodate som jag har/haft
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Hellebring

Cartier
Hej alla 14060-ägare! Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite.
Jag har varit sugen på en ett tag nu och är lite i början av sparartagen för att skaffa en själv. Är det något speciellt man bör tänka på vid köp av just den här modellen?
Jag har sett att det är skillnad på fonten på bezeln på vissa årgångar. När bytte de från den bredare (fat font?) till den mer avlånga fonten? Eller bytte de åt andra hållet så den blev fetare på senare årgångar?
 
Någon som sett 14060M 2 liner med ingraverad ring? Har sett 14060M med ingraverad ring men inte 2 liner.

Har sett 16610 från 2004 med ingraverad ring, men inte 14060M från samma tid och de som haft har som sagt inte varit 2 liner.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vilken ref skulle du rek på sub om man söker beggat? 14060? 5513?
Beror på rätt mkt vad du söker och din budget.

Vill du ha en nyare klocka kan du ju hitta 114060 för 42-46 beroende på tillbehör, ålder och skick.

Där får du en fantastisk klocka m nya länken som är grym.

Tittar du på 14060m så ligger de lägre prismässigt och är otroligt sköna klockor.

Jag personligen är inte tokförtjust i vintage så jag skulle gå på något lite nyare. Men allt handlar om tycke och smak.

Sedan spelar kanske dina nuvarande klockor in?
Har du lite nytt hemma kanske det är kul att testa något lite äldre, kanske 5513 som du nämner eller 5512
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Beror på rätt mkt vad du söker och din budget.

Vill du ha en nyare klocka kan du ju hitta 114060 för 42-46 beroende på tillbehör, ålder och skick.

Där får du en fantastisk klocka m nya länken som är grym.

Tittar du på 14060m så ligger de lägre prismässigt och är otroligt sköna klockor.

Jag personligen är inte tokförtjust i vintage så jag skulle gå på något lite nyare. Men allt handlar om tycke och smak.

Sedan spelar kanske dina nuvarande klockor in?
Har du lite nytt hemma kanske det är kul att testa något lite äldre, kanske 5513 som du nämner eller 5512
Kul, tack för dina tips :). Har en DJ från -79 och en Gmt 16700 från -97, så jag tänkte spana lite smått efter att bygga på till en trio, och har blivit lite småsugen på en sub nodate. Kanske en 14060 ligger bra till, får se :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kul, tack för dina tips :). Har en DJ från -79 och en Gmt 16700 från -97, så jag tänkte spana lite smått efter att bygga på till en trio, och har blivit lite småsugen på en sub nodate. Kanske en 14060 ligger bra till, får se :)

Då har du att två el fyra raders att fundera på. Personligen gillar jag den riktigt rena tvåraders tavlan.

Är det datumkomplikationen eller bubblan du inte gillar?
Är det de senare så föreslår jag att du tillät dig själv att titta på Sea Dwellern 16600.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Då har du att två el fyra raders att fundera på. Personligen gillar jag den riktigt rena tvåraders tavlan.

Är det datumkomplikationen eller bubblan du inte gillar?
Är det de senare så föreslår jag att du tillät dig själv att titta på Sea Dwellern 16600.
Nej då, inte alls det, gillar både bubblan och datumet, utan en no date skulle mera vara "real beater" komplement till de andra två :)
Tycker också tvåraders mycket genuint :p
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nej då, inte alls det, gillar både bubblan och datumet, utan en no date skulle mera vara "real beater" komplement till de andra två :)
Tycker också tvåraders mycket genuint :p
Det är fina klockor oavsett vilken ref du söker. 16700 känns som 14060 att bära medan 16600 är lite högre och tyngre

Bara att hålla utkik på K&S, det dyker säker upp något intressant inom kort....;)
Hehehe... Kanske snabbare än du tror, gäller att inte mållåsa bara;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är fina klockor oavsett vilken ref du söker. 16700 känns som 14060 att bära medan 16600 är lite högre och tyngre

Bara att hålla utkik på K&S, det dyker säker upp något intressant inom kort....;)
Hehehe... Kanske snabbare än du tror, gäller att inte mållåsa bara;)
Man tackar för fina tips och håller utkik :D. Inte riktigt dags än, men titta kan man ju :p
 
Topp