• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex, ny värdering?

UncleBear

Panerai
Noterade att en auktionsbyrå insett att fler skall ha råd med Rolex.
Igår slumpade de bort 15 klockor som de hade värderat till 700 kr. En av dessa en DateJust.
IMG_0193.jpg

Gick sedan loss på 2800 kr + slagavgift.
Tankar av er på ovan uppskattas...
 

Psykel

Patek
Om man bortser från "Rolexen" så verkar det ändå vara en och annan kul klocka där. Men så gillar jag små sportur också!
Den längst upp till vänster samt till höger ovanför "Rolexen" ser intressanta ut. Även den som är tvåa till höger från "Rolexen" ser spännande ut. Får Alpinavibbar av den.
 

DrKlocka

Audemars
Om man bortser från "Rolexen" så verkar det ändå vara en och annan kul klocka där. Men så gillar jag små sportur också!
Den längst upp till vänster samt till höger ovanför "Rolexen" ser intressanta ut. Även den som är tvåa till höger från "Rolexen" ser spännande ut. Får Alpinavibbar av den.
Någon hundrakronorsklocka kan man nog få ut. Men blev ju lite saftigt slutpris :D
 

fsvensson

Breitling
Om man bortser från "Rolexen" så verkar det ändå vara en och annan kul klocka där. Men så gillar jag små sportur också!
Den längst upp till vänster samt till höger ovanför "Rolexen" ser intressanta ut. Även den som är tvåa till höger från "Rolexen" ser spännande ut. Får Alpinavibbar av den.
Jo visst är de ju lite andra roliga klockor, men inget jag vill betala 3500 + frakt för :dead:
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Borde det inte gå att häva köpet IOM att dom mest troligtvis säljer med en klocka som är fejk?
 

fsvensson

Breitling
Du kan ju alltid försöka, men tycker du får bita i det sura äpplet och lära dig hemläxan till nästa gång istället. Kan köpa tissoten längst upp till vänster för ett par hundringar så har du något tillbaka iaf.
De är ju ingen jättesumma de handlar om och jag misstänkte ju att de kunde vara en kopia när jag budade. Men de är ju inte så jobbigt att skicka iväg ett mail och informera auktionshuset om att de är en kopia och fråga hur de ställer sig till de.
 

christer12

Cartier
Tror inte det är så lätt. Det är ju inte så att de har beskrivit det som en Rolex.
Vad ska man säga? "Trodde det va en Rolex! Ni blåste mig".

1. Det är väl alltid "öppet köp" på svenska onlineauktioner oavsett orsak?
2. Självklart är det en kopia. Vilket auktionshus skulle sälja en Rolex utan att skriva att det är en Rolex?
 

DrKlocka

Audemars
Fast man får väl inte sälja kopior oavsett vad man beskriver dem som så det borde nog finnas utrymme att backa på denna?
Finns det säkert. Men med tanke på hur ofta man hittar fakeklockor på loppisar tror jag inte att det finns några direkta konsekvenser för de som i andra hand råkar sälja en fakeklocka i en så kallad "fyndhög". Så länge den inte är marknadsförd som en Rolex tror jag inte det spelar någon roll så länge det inte görs systematiskt.
Men vad vet jag.

1. Det är väl alltid "öppet köp" på svenska onlineauktioner oavsett orsak?
2. Självklart är det en kopia. Vilket auktionshus skulle sälja en Rolex utan att skriva att det är en Rolex?
1. Är det?
2. Ja, det är ju det jag skriver.
 
Topp