• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex nya linje av dinkor (slinkor) kan någon förklara,

Bayraktar

Breitling
Vad det är som drar en att köpa en ny säg gmt eller sub?

Är det nya rolex älskare som EJ sett allt dom gjort innan eller vad är det?

Själv så tycker jag dom har gjort bort sig med den mya linjen. Varför inte ändra på säg 2 modeller och låta dom andra vara? För att testa vattnet!

Näää, backa tid, rum och allt!
 

Kakob

Cartier
Vilka modeller är det du tänker på mer specifikt? Tycker det kommer mycket kritik från båda håll i den här frågan, vissa menar att de nya klockorna är kassa jämfört med de äldre modellerna, andra att Rolex aldrig förnyar sig och behåller ett utseende likt det som funnits sedan urminnes tider. Tur att det finns både nytt och vintage ;)
 

JayJay

Rolex
Bayraktar är ditt inlägg seriöst? Det känns som att du bara vill provocera, vilket sällan är särskilt svårt på internetforum. Om detta inte är fallet föreslår jag att du utvecklar resonemanget (och kanske nyanserar) en aning. Då kanske den här tråden kan leda till en intressant diskussion.

mvh
 

Bayraktar

Breitling
Bayraktar är ditt inlägg seriöst? Det känns som att du bara vill provocera, vilket sällan är särskilt svårt på internetforum. Om detta inte är fallet föreslår jag att du utvecklar resonemanget (och kanske nyanserar) en aning. Då kanske den här tråden kan leda till en intressant diskussion.

mvh

Nej jag är lång ifrån en provokatör. Jag ville bara veta vad som drar en att köpa en Ny rolle? Som sagt för mig är det crash and burn. Jag gillar dom äldre, jag tror knappast dom har fått med sig det äldre rolex älskarna här.
 

morrism

Audemars
Nej jag är lång ifrån en provokatör. Jag ville bara veta vad som drar en att köpa en Ny rolle? Som sagt för mig är det crash and burn. Jag gillar dom äldre, jag tror knappast dom har fått med sig det äldre rolex älskarna här.


Det tar ett tag att gilla de nya, men de växer ju mer man tittar och känner på dom. DJ2 med slät ring är enda svaga kortet enligt mig.
 
Håller med, sjukt fula....

D3910FAE-28BA-4C8B-AB36-6CB0795BF784-3414-0000031B4C1776B1_zps2371f451.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Måste säga att även fast jag föredrar vintage så gillar jag de nya. Speciellt gulguldar-GMT med grön tavla, den är fan porr.
 
Jag är 54 år, gammal och utdaterad.
Kommer aldrig bli vän med klockor i storlekarna runt 42 mm eller större
Tycker de ser larvigt stora ut och att de är ivägen (har provat).
Idealet ligger inom 34 - 39 mm, för mig.
Klockor som är 12-15 mm på höjden. WTF!?
Jag tror att storleksmodet kommer gå neråt inom en 10-årsperiod.
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Det finns inget gentlemannamässigt med det nya, dock en hel del stil och känsla
Lite nyrikt och snyggt helt enkelt......
 
Topp