• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex och syostasien?

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Är nyfiken på att skaffa nån enklare vintage Rolex, tex 6694. När man "slögooglar" runt bland Rolexklockor så hittar man lite här och var att man kan köpa klockor för "struntsummor" i Sydostasien. Men jag hittar inget som styrker detta påstående, exempelvis handlare, eller folk som faktiskt handlat/skickat efter. Tycker dock klockorna verkar vara prisvärda även här i Svedala, och stort utbud, och allt som oftast i förvånansvärt fint skick. Men lite nyfiken blir man ju i alla fall. Någon som har erfarenhet eller något tips, skadar ju aldrig med ett bredare utbud?
 

max

Dancing Queen
Vintage rolex är väldigt billigt i sverige, vi ligger faktiskt ganska nära priserna i staterna och då måste man ändå lägga på 25% när man handlar därifrån. Speciellt när man vill ha med box och papper som många svenskar missat helt och därför inte kan prissätta.
Problemet är precis som du säger att utbudet är tämligen dåligt eftersom vi är så få.

I europa är utbudet lite bättre men priserna betydligt högre, kan dock vara värt det för smidig affär och ett område man känner sig tämligen trygg i.

Nästa steg är staterna, bra utbud och många vettiga handlare.

Asien är ju lite knepigare, vi har många bra kopior, ihopplock och bakade tavlor därifrån och jag personligen skulle granska säljaren och objektet ordentligt i sömmarna innan jag vågade lita på denne. Visst går det att hitta fynd där men om man inte är på plats så skulle jag säga att riskerna inte är värda att ta. Men Bomier har kanske något att tillägga i den frågan?

När det gäller 6694 så handlar det ju om tämligen små summor att spara så köp den du vill ha istället för att jaga lägsta pris. En tusing hit eller dit är inte värt risk och tid för att krångla med sydostasien :)

Lycka till i sökandet!
 
Topp