• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oyster 6480

Fabian

Patek
2-Faktor
Till salu ett stycke Rolex Oyster, ref 6480, 34 mm med manuellt tickande Cal 1210 inuti. Serienumret på 2.11 xxx daterar klockan till 1956. Klockan är enligt mig magisk. Inte särskilt stor men otroligt fin och i bra skick. Klockan har en härlig och ganska annorlunda tavla (hatar ordet "rare") som jag inte sett så många gånger tidigare! Klockan har efter att den kommit i min ägo fått överta en gammal nitad oysterlänk à la 19 mm med fasta ändlänkar ( nr 61) samt full service hos Nymans för 5.500 kr i November 2012. Full dokumentation finns från Service, annars inga andra papper.

Som ni ser på sista bilden så har stretchen i ena länkbiten "dött". Har man inga brottarhandleder är det inga problem att ta bort den delen och sedan justera länkens fäste i låset då jag har sprinten i det innersta hålet.

Mitt pris är 14.000 kr inkl frakt för denna vackra nyservade skapelse. Undrar ni något mer eller vill ha fler bilder så hojta till!

Tack för mig













 
Topp