• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Perpetual Submariner Date "Fat Four" Ref. 16610LV

skalman65

Breitling
Hej Forum och Rolex connoisseurer
Jag undrar om någon Rolex expert kan tala om för mig skillnaden/erna mellan en Rolex Sub "Fat Four" 16610LV och den "vanliga" 16610LV förutom priset naturligtvis. Ni får ursäkta min undermåliga kunskap
Tacksam om all tänkbar info och kanske lite trådar eller länkar man kan läsa om detta.
Hur kommer det sig att dessa klockor haft en sådan sjuk prisutveckling
 

Rey

Rolex
Hej Forum och Rolex connoisseurer
Jag undrar om någon Rolex expert kan tala om för mig skillnaden/erna mellan en Rolex Sub "Fat Four" 16610LV och den "vanliga" 16610LV förutom priset naturligtvis. Ni får ursäkta min undermåliga kunskap
Tacksam om all tänkbar info och kanske lite trådar eller länkar man kan läsa om detta.
Hur kommer det sig att dessa klockor haft en sådan sjuk prisutveckling

Fyran på bezeln ser lite annorlunda ut.. thats about it..
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
B1 och B2 är varianter av fat four, notera den bredare toppen.:)
curated-by-the-watch-club-the-anniversary-sub_-decoded-ib-128.jpg
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sen heter det väl för övrigt ”flat four” och inte ”fat four” :)
Men övrigt så sitter dessa bara på de tidiga. Så om man letar efter en sådan ska man se till att serienummer osv matchar, så det inte bara är en 16610LV med utbytt insert.
 

Jim Leyland

Breitling
Jag gillar B3ans ljusare ton men är den på bilden blekt eller hade de en så avsevärt annorlunda grön färg jämfört med övriga även som nya?
 

skalman65

Breitling
Sen heter det väl för övrigt ”flat four” och inte ”fat four” :)
Men övrigt så sitter dessa bara på de tidiga. Så om man letar efter en sådan ska man se till att serienummer osv matchar, så det inte bara är en 16610LV med utbytt insert.
Dessvärre är min klocka en "vanlig" 16610LV ......om man nu klaga lite när man ser till prisutvecklingen av dessa
 

-al-

Omega
Alltid intressant att veta VEM som skapar dessa "trender" om att en vissa fyra är mer värd än en annan...
 

Klando

Omega
En fundering som kan vara lite of topic. Hur är det med flat four på den ”vanliga” subben (16610)? Är den också mer eftertraktad eller är det tvärt om eller dyl? Någon som vet?
 
Topp