• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oyster Precision 6426 37XXX-serie i fint skick och med riktigt bra tidshållning * 17,5k *

Borone

Cartier
2-Faktor
Pris
17500
Returpolicy
Enligt ök
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_6663.jpg
IMG_6665.jpg
IMG_6667.jpg
IMG_6668.jpg

7C9AC76D-0E19-4650-800E-AE1798DDC713.jpeg

Rolex Oyster Precision 6426 i 37XXX-serie i den klassiska 34 mm-storleken, tillverkad ca 1973. Fint vintageskick och med mycket bra tidshållning. Boetten är tjock och fin, bra skick på plexit med endast några tunna hairlines, ljus tavla med härlig sunburst. Klockan är nyligen genomgången av urmakare och jag har uppmätt avvikelsen med Twixr till bara +2,8 SPD. Det medföljer även ett Rolex pin buckle i stål.

Jag bytte just till mig den här klockan och väger mellan att sälja/byta den eller behålla och komplettera med ett grått mockaband och/eller en Oysterlänk. Mockabandet som jag testat på klockan är 18mm - det vill säga en millimeter för smalt, vilket stör. Testar intresset för köp/byte här, så får det avgöra hur jag gör.

Byten av intresse är stilrena dressare från Cartier (främst Basculante, Louis eller Americaine), JLC, IWC, Omega och andra kända tillverkare. Inte intresserad av klockor större än 40 mm och inte heller av dykare, militärur eller riktiga mögel-ur. Bytesvärdet sätter jag till samma som priset.

Priset är satt lägre än den svenske handlarens och lägre än priserna på C24 för klockor i motsvarande skick, men jag är eventuellt öppen för rimliga bud.
 
Senast ändrad:
Topp