• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex oysterlänkar.

Hej alla! Nån som kan reda ut vilka länkar som hör till vad? Jag har en 93150 på min submariner. Nu har jag oxå ett par länkar som är väldigt snarlika men heter 78790 och 78360. Vilka mer finns som set ut på samma sätt? Värde? Tacksam om nån kan reda ut detta. Peace/Chrille
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
attachment.php

attachment.php
 
Ingen som vet någonting om Rolexlänkarnas ref nummer? Jag är ganska säker på att nån sitter inne med denna info... Och Zed tyvärr kan jag inte se vad du har postat för bilder..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
93150 är en vanlig solid dyklänk och 78360 är motsvarande för GMT, Datejust etc. Skillnaden är avsaknaden av dykspänne och att sidorna på länkbitarna är polerade. 78790 är jag osäker på men tror det är en modernare länk liknande 78360 från tex senare 16710's. Kan ev ha dykspänne och solida endlinks. Den som är värd minst av dina tre.
 
Tack hejo det där var ju en bra lista. När jag såg den så kunde jag räkna ut var mina länkar kom ifrån eftersom jag vet vilka klockor jag haft genom åren. Men har ju bytt länk flera gånger när dom blev slitna, på den tiden när man inte behövde betala mer än 2500 för en ny länk...
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag har 78790 på min Explorer 2 från 2003. Vet att samma sitter på GMT2. Vill du sälja länkbitar är det bara höra av sig=)
Tror/ gissar på att 78790 ersatte 78360 runt 2003-2004?
 
Topp