• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oysterquartz 17000 blå tavla & skarpa kanter. Prisbump 23/5

Pris
34000
Returpolicy
Enligt ö.k.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer min Rolex Oysterquarts ref 17000 från 1980. 36 mm men bärs större pga boetteformen och den integrerade länken.

Köpt på C24 (Boutique D'or) i november förra året. C24 säljaren lämnar 1 års garanti. Vid köpet satt en sk Buckley tavla i som sedan byttes till en blå med tillhörande visare hos Nymans ur.

Klockan har hållit sig långt ifrån trissan och kanske till och med aldrig polerats, men jag kan inte garantera det. Ursprungsformen är utan tvekan välbevarad med väldigt skarpa kanter, vilket inte är helt vanligt för modellen. Samtidigt finns gott om hairlines som jag skulle rubrisera som normalt bruksslitage. Det enda jag tycker finns anledning att speciellt peka ut är en skrapmärke på länken som framgår av fotona. Inget är dock speciellt djupt och går att polera bort om man är lagd åt det hållet. Tickar på som en quartz ska och växlar datum utan problem.

Säljes med de elva länkbitar som sitter på. Sitter löst på min 17 cm handled med två hack kvar om man vill göra länken något större.
Ny info 29/4. Flera har frågat om extra länkbit. Kompletterar därför med att extra länkbit kan köpas av AD och kostar 950kr/st.
Ny infor 23/5. Öppnar upp möjligheten att köpa klockan utan Buckley tavlan till priset 34 000 kr. Inklusive Buckleyn är priset 35 000 kr.

Säljes med en Rolex ytter och innerlåda.
F2F i Stockholmsområdet alt skickas med värde på köparens risk och bekostnad.
Referenser finns.
Tack KS för allt.
Pris 34 000 kr exl. Buckley (tidigare 35000, 36000, 36500, 37500)
IMG_2407.JPG

IMG_2375.JPG

IMG_2377.JPG

IMG_2403.JPG

IMG_2379.JPG

IMG_2382.jpg

IMG_2384.JPG

IMG_2388.JPG

IMG_2391.JPG
¨
IMG_2404.JPG


IMG_1589.JPG

IMG_1778.JPG
 

Bilagor

  • IMG_2378.JPG
    IMG_2378.JPG
    117.6 KB · Visningar: 4
  • IMG_2380.JPG
    IMG_2380.JPG
    127.7 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Topp