• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oysterquartz

JCE

Cartier
Hej,
Min urmakare bjöd ut denna OQ åt mig. Det goda är att han kommer att serva den och borde vara fullset. Ja det negativa ser Ni själva.....mycket wabi i länken och ett hack i glaset men boetten borde vara orörd så om man vill kan man ju snygga till den lite. Men hur är det med länken? Jag kommer ihåg jag sett något inlägg om en kille någonstans i Asien som är otroligt skicklig på att fixa metallband men hittar inget nu när jag söker.
Har Ni några tipps på att få länkarna fixade?
Hur mycket tycker Ni denna är värd i detta skick med tanke på att kommer att få verket servat och få ett nytt glas?
L2zbjeu.jpg

1KdcZYl.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Viktigt är att tulldeklarera länken på ett korrekt sätt när du skickar den så du slipper tulla in den när den kommer hem. Tror det heter "passiv vidareförädling. Skönt att slippa moms o tull på sin egen länk.
 

JCE

Cartier
Har inte faktist sett den på riktigt än och som Ni säger så ser den inte skarp ut i kanterna. Jag tänker ändä ta en närmare titt på den senare. Finns ju ett riktigt bra utbud på dessa och det lönar sig förståss som alltid att betala det lilla extra för ett bra ex.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tycker den ser orörd ut, dock svårt att bedöma utifrån dina bilder. Kanterna brukar bli lite rundade efter många års dagligt användande. Även om den är servad och full set så borde priset ligga under 20k i det skicket. Jag skulle satsa på ett ex i bättre skick.
 
Senast ändrad:
Topp