• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex passion meeting=porr!!!!

Chattras

Cartier
Det där är utan tävlan det sjukaste jag sett i klockväg. Måste vara en jobbig känsla att komma med sin Comex och inse att det finns 20 till där :).
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Aw maj gaawd!
RPR_IMG_2525.jpg

Mysig gtg:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Alla klockor som är super duper rare ...känns helt plötsligt inte så unika längre.
Imponerande, ja. Men som @Aurum och @Singular redan påpekat är det samma sak vi ser varje år...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lika imponerande varje år. Håller inte alls med om att det blir tråkigt. Det är knasigt bra klockor och det kommer hela tiden fram nya, galnare exempel varje år. Kikar alla gånger hellre på detta än på det mesta annat inom hobbyn. Galet? Visst, men vad gör det..

Nu prickar väl detta ganska så precis det som jag gillar men jag har inga problem att sitta och dräggla igenom den ena galna bilden följt av den andra. Det blir inte tradigt för mig iaf.. :)

Bara för att stilla de som är less på sportrollarna.. Denna är väl halvkul?

RPR_IMG_2564.jpg
 

ssp226

Cartier
Jag har haft nöjet att vara med på två Rolex passion meetings i Hong Kong och kan skriva under på att det är rätt så galet med klockor. Det brukar inkludera, god mat, dryck och trevligt folk. Säkerheten är rätt hög, plats och tid ges enbart strax innan och det är vakter närvarande.
Så här såg det ut då..

rolex_passion_report_in_hong_kong_7_0.jpg
 
Håller nog med @Per om att det inte alls är tråkigt att se och jag är har nog bara bråkdelen av hans passion för vintage Rolex :)
En intressant tanke är dock detta med ovanlighet/unikitet. Det blir ju lite av en paradox i detta sammanhang, att se dessa "unika" klockor en masse.
 

Anlu

Omega
Kan se osmakligt ut i de mängder som presenteras här. Men om vi ska vara ärliga mot oss själva, skulle inte vi alla sitta i samma sits om vi hade chansen?:D
 

M.M

Cartier
Undrade när jag tittade på bilderna varför någon (ägaren) inte har packat ut UG:n från plasten?
Kanske bara inte hunnit innan fotograf varit på plats...men då hade man väl tagit ur den, eller är den SÅ ovanlig/värdefull?
Endast spekulativa gissningar...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lika imponerande varje år. Håller inte alls med om att det blir tråkigt. Det är knasigt bra klockor och det kommer hela tiden fram nya, galnare exempel varje år. Kikar alla gånger hellre på detta än på det mesta annat inom hobbyn. Galet? Visst, men vad gör det..

Nu prickar väl detta ganska så precis det som jag gillar men jag har inga problem att sitta och dräggla igenom den ena galna bilden följt av den andra. Det blir inte tradigt för mig iaf.. :)

Bara för att stilla de som är less på sportrollarna.. Denna är väl halvkul?

RPR_IMG_2564.jpg
Men sedan är du rätt rolexnördig också. Tycker att comex, PN, milsub, och merparten av subarna rätt tråkiga. För små skillnader helt enkelt. Sedan är vissa av subarna sjuka meeen... Tror de helt enkelt redan fått för mycket utrymme. Hade dock varit en dröm att närvara och det finns så klart bra mycket mer roligt där än jag någonsin kommer få se irl.
 
  • Like
Reactions: Per
Topp