• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Penisförlängare?

chff

Cartier
Vilken tomte, provocerande att läsa det du skriver.
Hoppas din vän väljer en annan ÅF/AD om han bestämmer sig för att slå till.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Haha vilken pajas!
Fast det finns ju större Rolex oxå om man behöver kompensera för nåt. ;)
IMG_5190.JPG
 

par

Patek
2-Faktor
Jävla kärring dinka är vad det är, framför allt med briljanter!
Diesel gör de bästa lagom stora klockorna!
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Jisses.. Följde med en kompis som skulle korta länken på en ny speedy också i en klockbutik i Ösd. Killen som jobbade svarade surt att det skulle ta ett tag för det inte vart helt enkelt att "slå ut stiften" på de där omegalänkarna. Jag var snabb som attan och förtydligade att det var skruvade länkar på den. Då var man inte populär ska jag säga...
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jisses.. Följde med en kompis som skulle korta länken på en ny speedy också i en klockbutik i Ösd. Killen som jobbade svarade surt att det skulle ta ett tag för det inte vart helt enkelt att "slå ut stiften" på de där omegalänkarna. Jag var snabb som attan och förtydligade att det var skruvade länkar på den. Då var man inte populär ska jag säga...
Haha hade varit en fröjd att se på när de försöker slå ut stiften :D:woot:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jisses.. Följde med en kompis som skulle korta länken på en ny speedy också i en klockbutik i Ösd. Killen som jobbade svarade surt att det skulle ta ett tag för det inte vart helt enkelt att "slå ut stiften" på de där omegalänkarna. Jag var snabb som attan och förtydligade att det var skruvade länkar på den. Då var man inte populär ska jag säga...

Starlanders?
Fy fan alltså, det är så jävla pinsamt att besöka urbutiker i denna stad. Kanske är dags att starta upp en.

Var på Starlanders idag också varpå en kvinna var in och skulle ta del av sitt kostnadsförslag för att laga klockan, 1950kr säger snubben och tillägger, det är ju egentligen en skit klocka så jag hade köpt en ny och absolut inte lagt de pengarna på att laga, så vad säger du, ska du ha en Seiko eller nått..
 

H-O-A

Breitling
Man kan inte vara king på allt, du tycks i alla fall ha mer jävlar anamma än mig när det kommer till träning ;)

tvångstankar är nog den rätta benämning :rolleyes: magsår samt oro till gymet, självömkan efter:D

Ni som har, hur mycket förlänger en DD? Kan vara bra att veta om man slår till på en, så att man kan rådfråga hemma först.

hahahahaha ligger dubbel vikt med lössnus över hela sängen
 
Alltså, jag lider med dig helt uppriktigt, men kan samtidigt inte sluta skratta, har du fler sköna historier - keep 'em coming ! :)
Tyckte det där med "Winers" var bäst hittils...
 

meo_swe

Audemars
Jävlar! Detta är ju för roligt för att inte kommentera. Ska vi inte köra en GTG i Östersund? Alla tar tåget upp, dricker ljummen tysk fulöl (ministern dricker såklart skumpa), vinglar in och ställer mindre begåvade frågor om allt mellan innebandy till Danmarks ekonomi i mellankrigstiden? Nexus står för stridsvagnsljuden för att fixa stämningen.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Gled iväg med en polare i EM för att kika på nån klocka åt honom, vet att han sneglat på Oris men han visste inte att det fanns en AD för dessa här i Östersund så jag tog med honom dit så han kunde få känna och klämma. Väl där, så har de nån LE för 30k och några Sub Second Diver och resten ser ut att vara hämtat från nångång i mitten på 2000-talet.. Lite lagom besviken kan man säga då de har ca 10st klockor hemma..

Han provar några klockor och fattar tycke för en klocka varpå säljaren säger, just den där kan jag ge ett riktigt bra pris på, så jag frågar vad den kostar och han pekar på lappen, 10,900kr.. Varpå jag konstaterar att det är ju ordinarie pris, vad är det priset du kan sälja den för då? Han kollar på mig, frågar om det är jag som ska köpa klockan varpå jag svarar nej, det är ju min kompis.. Han svarar lite otrevligt "Precis, varför pratar jag med dig då, låt han och jag sköta det här.."

Det fortsätter med att polaren frågar vad det är för urverk osv samt frågar hur länge den går om han lägger ifrån sig den.. Säljaren svarar att det är svårt att säga, men det kan variera mellan 24h, 32h, och kanske ända upp till "nån dag". Börjar känna att detta känns jävligt oseriöst.. Polaren frågar därefter om WR och om det är något man behöver vara orolig för.. Säljaren konstaterar att då klockan är såpass tjock så klarar den säkert 200m och den har ju något så speciellt som gängad krona vilket många inte har idag.. Det går vidare med att tjockleken på klockan tyder på att det sitter ett riktigt ordentligt automatverk så han frågar helt sonika vad tjockleken på klockan är, ja säger säljaren, jag skulle tippa på 25mm ..

Nu pallar jag inte längre utan säger att klockan har 500m WR och en tjocklek på 15mm och att tjockleken på boetten inte skvallrar om hur robust verket är..

Då säger han, kommer från killen med penisförlängaren på armen. Sådär små klockor gillar jag inte, vi riktiga killar bär större klockor än sådär och så klappar han polaren på axeln... Rolex har ju bara små och trista klockor och vi i klocksvängen kallar dessa för penisförlängare, man vill ju ha stora och robusta klockor och avslutar med ett hånleende..

Nu kan man tro att detta är en liten pojkspoling som säger såhär men det är en man i 38-42års åldern..

Jag har nog aldrig varit med om ett bemötande likt detta så jag blev minst sagt chockad.. Hade det inte varit för att det var mer folk där inne så hade jag nog sagt några mindre väl valda ord.. När vi väl var på väg ut genom dörren så säger han att han tyckte tavlan på mitt damur i alla fall var snygg..

Då stirrade jag han i ögonen och sa på ett ärligt och lagom trevligt sätt, du kan dra åt helvete och lämnade butiken.

Varför jobbar man i butik när man varken har koll eller kan hantera kunder? Och framförallt, är Rolex penisförlängare?

Min penisförlängare vid besöket.
iml8Dh3.jpg


Och säljarens manliga ur:
13731_582_7689_40_51_ls.png



Häng ut!
 

Cryssarn

Rolex
Jävlar! Detta är ju för roligt för att inte kommentera. Ska vi inte köra en GTG i Östersund? Alla tar tåget upp, dricker ljummen tysk fulöl (ministern dricker såklart skumpa), vinglar in och ställer mindre begåvade frågor om allt mellan innebandy till Danmarks ekonomi i mellankrigstiden? Nexus står för stridsvagnsljuden för att fixa stämningen.
ja jävlar vad jag är på. kan visa lite innebandy moves också
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Starlanders?
Fy fan alltså, det är så jävla pinsamt att besöka urbutiker i denna stad. Kanske är dags att starta upp en.

Var på Starlanders idag också varpå en kvinna var in och skulle ta del av sitt kostnadsförslag för att laga klockan, 1950kr säger snubben och tillägger, det är ju egentligen en skit klocka så jag hade köpt en ny och absolut inte lagt de pengarna på att laga, så vad säger du, ska du ha en Seiko eller nått..


Yesbox.. Den äldre mannen som har butiken kan vara trevlig att prata med men de andra förstår jag inte varför de har med klockor att göra. Oavsett om det är diesel eller omega det gäller.
Håller med dig, det är oerhört tråkigt!
För några år sen fanns det en man som faktiskt hade ett intresse för klockor i stan, hade en PO kom jag ihåg. Nu är det dött, helt dött..

Har du för övrigt sett speedyn som de har kvar i ett mörkt hörn där på Starlanders? Den måste stått där i minst 8 år, sen tiden de hade rätt att sälja dem.
Försökte köpa loss den en gång men de kunde som bäst ge 5% på den... SUCK! Lär ju behöva en service innan man kan använda den idag.
 
Topp