• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex precision 6426

13.johansson

Breitling
Tjena boys and Girls.

Ni har jag också kommit in på det här med vintage.
Köpte en Rolex precision från 1962.
Ska serva den framöver.
Gott och ont om denna modell?

min första rolex :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tja,

Hade en 6427 (räfflad ring istället för slät) från 68-69. Var in med den till Rob E och det skulle inte vara några problem att serva den i framtiden.

Fin klocka för ett bra pris! Upp med bilder.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Mycket klocka för pengarna, men manuellt uppdrag och gängad krona är nog en av Rolex minst lyckade lösningar. Grattis till din första Rolex

har aldrig gillat den där åsikten. den blir ju mer vattentät? visst kan gängorna bli slitna efter ett tag men då snackar vi vanlig serviceintervall iallfall.
 

Pistol_Pete

Panerai
Som nöjd ägare av en 60-tals Precison kan jag bara säga så här:

seargent.gif
 

Marckus

Panerai
har aldrig gillat den där åsikten. den blir ju mer vattentät? visst kan gängorna bli slitna efter ett tag men då snackar vi vanlig serviceintervall iallfall.
Hur kan man inte vara kritisk till att gänga ut och gänga in kronan varje dag vid uppdrag...Rolex hade lika gärna löst vattentätheten utan gängad krona som exempelvis de tidiga seikodykarna. För mig innebär detta bara onödigt slitage och ett extra moment, men har trots detta haft mer än ett antal olika precision-modeller
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skickar in bättre bilder , enligt säljaren skulle det vara en 6426 ... är 6694 en bättre eller sämre modell ?

Likgiltig, skulle jag säga. Båda är manuella och ligger kring samma prisklass. 6694 verkar dock vara en vanligare modell.

Du kan själv se vad det är för referens genom att montera bort länken och kolla mellan luggarna. På ena sidan ser du serienumret, som du inte skriver ut, och på andra sidan ser du referensnumret.

Eftersom att säljaren sålt något till dig som han inte själv har koll på rekommenderar jag dig att öppna klockan hos en AD, exempelvis Nymans eller Rob Engström, för att se att allt stämmer. Förhoppningsvis är det bara säljaren som har blandat ihop siffrorna...
 
Topp