• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Pro Hunter

max

Dancing Queen
De kallar den vintage och visarnas lume matchar inte index (kan iof vara bilden). Såg tom att de kallar den för 5513, hur i helsike de får ihop det?

Och "LNIB" är den väl inte med dendär dingen på övre högra bandhornet.
och dedär visarna, och en sketet natoband... nej alltså dendär klockan är inte ok.
 

West

Breitling
Som tidigare talare, förstår verkligen inte poängen med att lägga 120lax på modifierad, udda version av något som ska kallas för 5513...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tycker denna från Project X var jävligt ball. Inte för 15kGBP dock...

W5AjbIv.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kamal - heter han väl - har hållt på länge med "pro hunter" nu. Han syns då och då på vintagerolexforum under användarnamnet "K" och sysslar väl i botten med försäljning av vintage Rolex, men så startade han det här projektet, där han köper upp nya klockor i bulk och modifierar dem. Har poppat upp flera efterföljare under åren då den här typen av modifikationer tycks vara populära bland somliga (inte mig dock). Drwatch - som är känd av flera - försökte sig på något liknande för något år sedan. Gick nog inget bra...

Rolex själva tar förstås inte i dessa modifierade klockor, så det gäller att köpa upp ett orört ex också, om man vill ha reservdelar...

Jag kan förstå fascinationen av att modifiera ett orginal. Sker ju hela tiden med bilar. Men personligen tycker jag vintage är mer attraktivt. Eller orört orginal. Fast det är klart... Ibland poppar det upp modifikationer som visar en riktning, som man kan tycka att tillverkaren själv borde överväga...

Hur som helst så är det ju intressant...

A
 
Topp