• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

Fan oxå!!! Blev rejält uppspelt när jag såg Rolex släpp röd SD 43. Var redo att kasta ut en annons på min SDDS och ställa mig i kö för en röd SD. Perfekt storlek, läcker som en ung mö med den röda texten, priset lite högt men va fan man lever ju bara en gång, allt kändes så rätt sen såg jag den stora fasan: Va faaaaaan den har ju datumbubbla!!!!! WHY WHY WHY???!!!

Blir ingen röd SD. Hur känner ni övriga? E jag larvig som hakar upp mig på bubblan? Nån som är redo att skjuta iväg en beställning? Jag e besviken men min plånbok är nöjd....

Vad tror ni om SDDS, kommer den att utgå nu?
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Om det bara är datumbubblan som stör så är det ju bara att hacka bort. Inte så farligt. Förra 116600 var perfekt i storlek för min del, men jag störde mig rejält på passform mellan bandhorn och endlinks. Ser ut som att de fixat detta på den nya SD i alla fall:

Nya:
ska%CC%88rmavbild-2017-03-22-kl-12-21-49-png.500580


Gamla:
Notera hur endlink inte är flush mot bandhornens form sett från sidan.
Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-13.jpg
 

Knypplarn

Cartier
Vad är det för bredd mellan bandhornen på denna? Försöker bilda mig en uppfattning om hur stor klockan är.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Magisk på alla sätt! Måste nog beställa en rackare .-) det röda är så snyggt till det svarta, bubbla är ju tokfräscht och stl helrätt. BRA Rolex 10poäng :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Väääldigt väldigt bra! En på pappret riktig skön storlek där man också slipper puckvarningen på höjden á la DSSD..
Har för egen del inga större problem med bubblan, även om jag lika gärna hade kunnat vara utan i hederlig SD-stil.
Första gången på riktigt länge det börjar klia lite i Rolex-tarmen..

Edit: Den ser ändå rätt hög ut.. Caset är lagom men bakboetten är rätt utskjutande. Hm..
 
Senast ändrad:

Calfen

Panerai
Hela klockan känns nja för mig! men kanske var SD tidigare lite malplacerad i Rolex klocksamling iom att den känns mindre än den nya subben men ändå ska vara mera hardcore!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Undrar hur de tänkte...
"Perfekt grabbar, fast nu när den är så bra så sätter vi en bubbla på så vi retar gallfeber på alla klocknördar!"
 
Topp