• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex referenser 34mm?

Kloker

Cartier
Vilka Rolex modeller/referenser har det funnits i storlek 34mm? Tänkte börja hålla ögonen öppna efter något begagnat i 40-årspresent till min fru.
 

jabla

Sarlacc
Hustrun har en 1500

WP_20180423_21_18_02_Rich (2).jpg
 
Måste det vara Rolex? Annars har Cartier mycket roligt i klassen små ur.
Ja en tank solo får man ju ny för 25 :)

Annars finns det mkt fina modeller från Omega, eller kanske en jlc reverso kan passa?
Som någon skrev, det känns nog "trevligare" att få en NY klocka, som ingen annan har kletat med i 5 eller 10 år. Även om det inte är just rolex som står på urtavlan. :)
Cartier eller omega är mina tipps med en budget på 25.

Mvh
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Oops! :)

34mm runt 25k om det är möjligt? Gärna rosa urtavla.
Du lär inte hitta något nytt för de pengarna, men kolla gärna efter Air-King ref 14000 eller 14000M som finns med så kallad "laxfärgad" tavla. Även Date 15200 finns med laxfärgad tavla.

Tror 25 överhuvudtaget är lite för lite i budget, dessvärre. Risk att du får en klocka som behöver service.

Oavsett, så låter det som om det är en generös present på gång.
 

Kloker

Cartier
Ja en tank solo får man ju ny för 25 :)

Annars finns det mkt fina modeller från Omega, eller kanske en jlc reverso kan passa?
Som någon skrev, det känns nog "trevligare" att få en NY klocka, som ingen annan har kletat med i 5 eller 10 år. Även om det inte är just rolex som står på urtavlan. :)
Cartier eller omega är mina tipps med en budget på 25.

Mvh

Hörni, tack för att ni engagerar er! :)

För enkelhetens skull säger vi, ja Rolex. Möjligen Tudor. Angående begagnat eller inte, vi bor i 50-tals radhus och uppskattar originaldetaljer, så något med lite historia är snarare en fördel :)

Cartier och JLC är fina klockor men för ”dressade” för hennes smak. Söker en mer robust klassiker i mellanstorlek. 14000 med laxtavla prickar just nu av allt förutom priset då som många nämner.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har två systrar, en flickvän och flertalet tjejkompisar som referenser. Självklart stämmer det inte överens med samtliga svenska kvinnor men utifrån vad jag har hört är begangade smycken/ klockor inte jättepoppis :)
En rekommendation i all välmening, snubbar vet generellt sett inte ett smack om vad tjejer vill och inte vill ha. Har flertalet referenser på detta ;)
 
Topp