• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Sea-Dweller 1665 - DRSD

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Säljer min Sea-Dweller 1665. Klockan är från 1978 ish, med 93150 länk, 585 endlinks, med rätt stämpel i låset - VC.
Serie:nr börjar på 525, så detta är en sen DRSD. Klocka köptes av mig för ca 1,5 år sedan. Detta är den enda klocka som jag säljer som inte är servad. Var hos Rob E när jag precis köpt den och då fanns inget servicebehov, finns dokumenterat. Dock så bytte jag då packningar samt krona och kronhals, finns dokumenterat. Klockan är inte tät, den klarade inte av ett trycktest, vill dock inte ha på ett serviceplexi så jag har behållit det domad:e plexi som satt på från början.

Klart klockan blivit polerad under sina snart 40 år, trots ålder är caset väldigt bra med mycket metall kvar att bita i och vassa kanter!
Tavlan (Mark IV) är helt perfekt och index och visare matchar mycket snyggt, en fantastisk SD helt enkelt.
1570 verket håller tiden bra, det är en känsla jag förmedla då den inte är uppmätt mot adekvat instrument.
Det svarta insertet är det som ingår i priset och det som satt på när jag köpte klockan. Det gråa vill jag gärna behålla.
Klockan kommer utan tillbehör och länken består av totalt 11 st länkbitar. Den är helt ok, även om den är till åren och har lite stretch.
Jag tar inga vackra eller bra klockbilder, så jag har helt sonika tagit de bilder som användes när jag köpte klockan, de är tagna av Ralf Eichman, aka Rallepeng på www.vintage-watches-international.com
Sista bilden är min egen!
Dumpbump!
Pris: 175 000 sek OBO
Retur: Icke
Byte: Icke

Återkom om jag missat något......
Davvan
1665 5257647 006[1].JPG
1665 5257647 007[2].JPG
1665 5257647 008[1].JPG
1665 5257647 009[2].JPG
1665 5257647 005[1].JPG
1665 DRSD David 001.JPG
1665 DRSD David 002.JPG


1665 5257647 002[1].JPG

bild3.JPG
 
Senast ändrad:
Topp