• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex serie nr??

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Köpte ju nyss en 116610 och har en fråga ang serie nr. På min klocka står serie nr (samma som på cert) ingraverat på insidan av boetten, där det oxå står rolexrolexrolex.

Mellan luggarna vid kl 12 står modell nr dvs 116610 men mellan luggarn vid kl 6 står bara stainless steel.

Men jag hade för mig att serie nr oxå skulle stå mellan luggarn vid kl 6?

Har jag fel?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köpte ju nyss en 116610 och har en fråga ang serie nr. På min klocka står serie nr (samma som på cert) ingraverat på insidan av boetten, där det oxå står rolexrolexrolex.

Mellan luggarna vid kl 12 står modell nr dvs 116610 men mellan luggarn vid kl 6 står bara stainless steel.

Men jag hade för mig att serie nr oxå skulle stå mellan luggarn vid kl 6?

Har jag fel?

På keramikrollarna är serienumret endast ingraverat i innerringen. När graveringen på innerringen kom graverades under en kort tid serienumret på båda ställen. Men då fanns inte keramikmodellerna förutom möjligtvis GMTII-C i guld och TT.
 
Topp