• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex som fortar sig!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, vad göra om en klocka fortar sig ca 20-30 sekunder per dygn. Är det service som gäller eller kan det räcka med ruckning?
Låt oss säga att det är ett rolexverk 3135 från 2004.
/ Jens
 

max

Dancing Queen
Om den aldrig är servad så är det ju hur som helst dags för service.
Hände det snabbt från att den gick bra till att den fortade sig så är det nog bara fjädern som hoppat, har det skett successivt så är det nog ruckning som gäller, men är den aldrig servad så är som sagt en service att rekommendera.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Om den aldrig är servad så är det ju hur som helst dags för service.
Hände det snabbt från att den gick bra till att den fortade sig så är det nog bara fjädern som hoppat, har det skett successivt så är det nog ruckning som gäller, men är den aldrig servad så är som sagt en service att rekommendera.
Tack, jag köpte den nyligen utan känd servicehistorik.
Den tjuvstannar inte eller så, jämn avvikelse.
/ j
 

DrDre

Patek
Det är ju inte särskilt bra att använda en klocka om den har börjat gå för fort eller för sakta. Om jag vore som du skulle jag gå förbi någon erfaren urmakare och be dem ta en titt på den. De kan ju öppna och uppskatta om du bör serva den. Jag gjorde det hos Rob Engström med en nyköpt (men beg) klocka och urmakaren (han som har lite tysk brytning, verkar väldigt kunnig) ) sa då att den var helt ok och att den klarar sig ett par år till innan det är dags.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det är ju inte särskilt bra att använda en klocka om den har börjat gå för fort eller för sakta. Om jag vore som du skulle jag gå förbi någon erfaren urmakare och be dem ta en titt på den. De kan ju öppna och uppskatta om du bör serva den. Jag gjorde det hos Rob Engström med en nyköpt (men beg) klocka och urmakaren (han som har lite tysk brytning, verkar väldigt kunnig) ) sa då att den var helt ok och att den klarar sig ett par år till innan det är dags.
Tackar, då blir det nog en sväng förbi Rob.E i morgon.
( får ta med en reservklocka till stan )
/ Jens
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Var precis förbi rob E. Dom öppnade klockan och konstaterade att den såg helt ok ut och att det räcker med en ruckning. Bra service och snabba besked.
/j
 
Topp