• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex-spänne i stål, höjt pris?

Marckus

Panerai
Tjena,
Varit på tapeten förrut där vi diskuterat lite prislägen där olika handlare tagit olika priser. Ringde Rob Engström idag för att lägga undan ett stålspänne till en klocka som är inne på service. 1400kr var priset och säljaren tillade att det priset på spännen höjts senaste tiden. Så nu jäklar kommer oärliga spännmånglare från indiska ebay säkert få ännu mer att göra... Men för egen del biter jag i det sura äpplet
Mvh
Marcus
 

nifag

Cartier
Jag beställde hem ett för 650 spänn över telefon från Bergströms. De var trevliga och allt fungerade jättebra.

Edit: får tillägga att detta var häromveckan
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Köpte också ett från Bergströms för 650. Då ursäktade dom det höjda priset.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Godtycklig prissättning på dessa saker. Kan skilja mer än 500kr/st för ett par ändlänkar, mellan olika ADs.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Pratar ni om samma sak då? Det är inte så att det handlar om vik-spänne till länk, spänne till läderstrap? Annars låter det ju helt absurt dyrt...
 

Tome

Cartier
Ringde Bergströms i Gbg nyss och beställde ett för 650:-, nu när jag förstått att det finns OEM stålspännen från Rolex. Bergströms i Uppsala påstår dock kategoriskt att det inte existerar - vilket jag trodde på tills igår när jag fick veta annorlunda :woot:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
det är rätt sjukt vilken skillnad det är. Men detta gäller enbart i Stockholm (såvitt jag vet). både Nymans och Rob tar överpriser medan Bergströms i malmö och Carlssons Ur i Helsingborg tar 500kr/st.
 

Tome

Cartier
...Panerai tar ju btw 1500:- för sina stålspännen! :greedy: Vad kan dom kosta att tillverka, 10 öre kanske? Hyfsad EBIT på det.
 

calzone

Vacheron
Beställde nyss ett 16mm i gulddouble av Jari för 600 :- hem i brevlådan. Han har dock höjt priset en aning sist ja beställde tog han 550 :- styck. Men det är vad ja kallar en rimlig prishöjning :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden och undrar om någon har koll på vad ett spänne från Rolex kostar idag? Var får man tag i ett, till bäst pris? :)


Lägger in en snodd bild också på't.
9L12VNT.jpg
 
Topp