• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sub 5513-1969

Innanför

Breitling
Hej.

Kan ni som vet vad ni pratar om ge ett relevant ca värde på denna klockan.
Länk är en 80 talare.
Uret från 1969.
Tacksam för svar.
image.jpg
 

Innanför

Breitling
Har inte tillgång till det nu.
Gärna mer info om den.
Ca värde etc.
Lägger till fler bilder.

Tack.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    289.4 KB · Visningar: 157
  • image.jpg
    image.jpg
    245.2 KB · Visningar: 142
  • image.jpg
    image.jpg
    253.8 KB · Visningar: 146

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Behövs ju som vanligt mer info för att ge mer info. Box? Cert? Originalkvitto? Servicehistorik? Och som sagt, serienummer?

Vad får dig att säga 1969?
 

Innanför

Breitling
Tack.
Ingen box, ett kvitto från 2006 från en seriös handlare.
Inte så mycket mer info.

Fler bud?

/som sagt tacksam.
Man säger ju alltid att en bild säger mer än..
kanske intr alltid så men.

Vad gör en box etc för skillnad i värde?
Massor eller?

Mvh
 

David

Bödeln
Box och papper har mindre betydelse ju sämre ex det är. Kanske kan en tokfin 1655 vara värd 25% mer som fullset, men knappast en sliten 5513 med servicetavla.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Be säljaren om ett foto på serienummret (eller i alla fall alla siffror utom de två sista om säljare inte vill visa hela).
Utifrån serienummret ser du i alla fall från vilket år klockan skall vara, bortsett från utbytta delar alltså.
Kommentar i övrigt är att det verkar vara en triplock-krona på, och om den varit original från -69 borde det varit en twinlock.

I övrigt krävs mycket bättre foto för att ge andra medlemmar här med kunskap en ärlig chans att uttala sig med specifikt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vet inte än.
Återkommer med det lite senare.
Var hittar jag det exakt på klockan.

Måste den öppnas?
Det sitter på boetten under länken, så länken måste bort (se bilderna i länken från David ovan).
Du borde nog även be om att få en bild på urverket så att du vet att det är ok, eller möta upp hos en urmakare så att de kan kolla att det är som det skall.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nu är jag absokut inget Rolex proffs utan bara snappat upp lite.
Men 2.8m serie stämmer väl rätt bra runt 69-tidigt 70 tal?
Som sagt, låt proffsen bedöma och ta mitt svar med en rejäl nypa salt.
 

Pope

Cartier
Alltså, jag hade hoppat den här och haft is i magen för att hitta en riktigt fin 5513 med trevligt gulnad originaltavla. Annat blir bara nån halv-grej som inte är kul i längden.:bag:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag skulle kunna köpa den billigt och ha som arbetsklocka. Bjuder 25 för den ;)
Visst, för en som ej bryr sig så är det skitsamma, men för entausiaster är den inte värd särskilt mycket :/
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
2.8 verkar korrekt för en -69.
Jag håller helt med Pope om att du inte kommer vara nöjd i längden utan då leta vidare.
Kan vara trögt att sälja dessa exemplar senare.

Det avslutas en äldre 14060 på tradera om några timmar som kanske kan vara ett alternativ:
http://www.tradera.com/item/190120/212152342/rolex-submariner-14060-x-serie-ar-1991-fin-
OBS! jag vet inget mer om klockan eller säljaren.
/j

2,8 är för sent för 69.

Borde vara runt 70-71, och ha en feet first tavla.
 
Topp