• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub Stål/Guld vs Stål

Jag har testat runt 30+ klockor på 2 år, stål, helguld och TT. Om några dagar ska jag får min helt nya TT som blir min "exit" klocka. Så jag säger går för TT.
 

_jonte

Patek
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni
..ja vad blev det till slut? :)
Gillar tvåton hela sommarhalvåret, men på vintern blir det stål.
Har man möjlighet att ha två dyra klockor så är väl en av varje lämpligt, men som enda klocka skulle jag välja stål.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Köp det du tycker fungerar och ändrar du dig lägger du upp den på K&S och köper något annat.
 

Rookien

Panerai
S T Å L !
Den blå tavlan är dock grymt fin på TT, men overall är stålisen snyggare.
Och precis som redan nämnt, betydligt mer lättsåld om du nu kommer sälja nån gång (vilket alla vet du kommer göra:))
 

paradis

Audemars
Skulle köpt en Submariner i stål , TT är något mitt i mellan........:) Är inte TT lite svårare att sälja ?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Persoligen föredrar jag stål i helhet. Enda alternativet helguld, även om jag själv inte äger någon. Halvmessyrer aldrig bra imo.
 

Ryttaren

Rolex
Gillar blåtavlade TT subben, men skulle nog personligen ganska snart vilja ha helguld och känna av "nästan-klocka" problemet.

Alltså stål!
 

Apansson

Torpare
Gillar blåtavlade TT subben, men skulle nog personligen ganska snart vilja ha helguld och känna av "nästan-klocka" problemet.

Alltså stål!

Tycker inte TT känns som en "nästan-klocka" eftersom boetten fortfarande är i stål. TT har sin charm! Däremot tycker jag att folk som kör helgulds-sportisar(typ DD) på något annat än länk känns som en rejäl "nästan-klocka"!
 

ATL

Omega
Har själv en guld/stål .. tycker den passar till allt och är väldigt snygg ! :) men vad du än väljer så kommer du nog inte ångra dig.. tror inte det iaf
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har alltid ogillat guld/stål , men nu har jag två stycken sportrolex i stål/guld o gillar det... Känns lite mer icke stelt o lätt ironiskt på ett avslappnat sätt....
 

Tapiren

Cartier
Jag sålde just min TT Sub, en helt underbar klocka, skulle inte tveka stt köpa TT igen. Jag upplevde den som både mer exklusiv, och snyggare, än stål.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Du ska självklart ha en TT med sunburst!
image.jpg
 
Topp