• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Rolex Submariner 116618LN

alex_c

Basic
2-Faktor
Inte mycket sol dessa mörka höstdagar, passa därför på att lysa upp tillvaron med en solguldig sub. Matchar höstlöven skitbra.

Rolex 116618LN
Köpt ny av mig från gråhandlare i Tokyo
Cert stämplat av tysk AD maj 2016
Fullset. Men det verkar som man ska använda detta uttryck med försiktighet, varför jag listar detaljerna här:
- Klocka
- Illgrön Rolex plastbox
- Sandfärgad Rolex ytterbox
- Vitt papphölje
- Cert, stämplat och datummärkt + certhållare
- Manual (många sidor läsning för alla avancerade komplikationer...)
- Bezelskydd (för att skydda den keramiska glasringen?)
- Grön tag
- Pristag (valuta i euro)
- Samtliga länkbitar varav 3 st är bortmonterade för att passa herr Klenis (aka mig själv)

Skick:
Jag är ende ägaren och har använt den ca en gång per vecka i 3-4 månaders tid. Jag har inte badat, sovit, tränat, slagits eller utövat något värre än shopping, restaurangbesök och kontorsjobb med klockan på armen. Den är således i mycket bra skick, men som bekant är guld inte mycket hårdare än hårdkokt ägg, så tunna användarspår finns.
Anmärkning: En länkbit har fått sig en törn från glidelocken. När armbandet är inställt på minsta läget hamnar ju en länkbit under spännet och ligger därmed mot. Detta skapar märken på den blankpolerade ytan (även om den nu ligger dold under claspen och inte syns). Oundvikligt vill jag påstå, om man inte väljer att ha glidelocken på det yttersta hacket. Om du inte har riktigt bitiga handleder finns ju dock gott om orörda länkbitar att tillgå. Vänligen se bild där jag markerat detta.

Byten:
Byten mot lättsålda objekt kan vara av intresse, så som Rollar i stål etc. Vid bytesförslag ska förslag på mellanskillnad framgå.

Betalning/frakt:
Helst F2F i Stockholm. Betalning via Swish och/eller banköverföring. Klockan stannar hos mig till jag kontrollerat att pengarna finns på mitt konto. Om du saknar goda referenser görs affär på plats som försvårar rån och liknande trams. Kan skickas där köpare bekostar valfritt fraktsätt efter betalning.

Retur:
Enligt överenskommelse.

Pris:
I skrivande stund börjar motsvarande modell (2016) från ca 212 000 på C24.
Mitt pris är 199 900 kr.

20161030_080610707_iOS.jpg
20161030_080705580_iOS.jpg
20161030_080743568_iOS.jpg
20161030_080759243_iOS.jpg
20161030_080811750_iOS.jpg
20161030_080839766_iOS.jpg
20161030_080848471_iOS.jpg

Tillbaka
Topp