• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex Submariner 16610, Panerai Submersible 683 (såld)

Öbo

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
112k
Returpolicy
Givetvis inom 24h om nåt inte stämmer med annonstexten.
Bilder Skickat
  1. Ja
Fortsätter rensa lite. Här kommer två riktigt bra klockor till salu.
Först ut en Rolex Submariner 16610, uttagen 2010-05-07 (sista året innan den blev ersatt av klossen 116610) på Carlssons Ur i Helsingborg. Kommer fullset enligt bilder. Klockan har normala spår av användning så det är bara att tuta och köra. Okänd servicehistorik men går bra såvitt jag kan bedöma. Den är kollad av urmakare som öppnade klockan för knappt ett år sen. Han ansåg inte att den hade behov av service eftersom den gick (går) bra och blev godkänt trycktestad efter att baklocket återmonterats.
Lite sugen på att prova en Tudor BB54 så en sån i bra skick skulle kunna funka som delbyte.

Pris 112k.

IMG_6122.jpg


IMG_6106.JPEG

IMG_6102.JPEG


IMG_6103.JPEG


IMG_6104.JPEG


IMG_6105.JPEG


IMG_6106.JPEG


IMG_6107.JPEG


IMG_6119.JPEG


IMG_6120.JPEG


IMG_6121.JPEG

Nästa klocka är en Panerai Submersible 683 utplockad 2019-05-09 på Wempe i Hamburg av nån skön lirare. Kommer fullset med rätt svart pappkartong och box samt givetvis cert osv enligt bilder (pinnen till att byta band finns givetvis men den kom inte med på bild). Servad på garanti i höstas efter att den började gå fort, därefter går den perfekt och är knappt använd. Den är i princip som ny förutom några märken mellan kl 6-8 på vridringsinlägget. Det stör inte mig, men går att byta (eller kanske putsa bort?) om man orkar. Registrerad på PAM-guard med förlängd garanti.
Pris 65k SÅLD

IMG_6123.jpg


IMG_6124.jpg


IMG_6112.JPEG


IMG_6113.JPEG


IMG_6114.JPEG


IMG_6115.JPEG


IMG_6116.JPEG


IMG_6117.JPEG


IMG_6118.JPEG

Frågor eller önskas fler bilder? PM!

Frakt med Rek Extra ingår i priserna, alternativt F2F om det passar. Klockorna finns i Norra Bohuslän, jag kan möta upp om det inte är allt för långt bort.

Mina referenser på KS:

Tack till KS för möjligheten att annonsera!
 

Bilagor

  • IMG_6101.JPEG
    IMG_6101.JPEG
    721.1 KB · Visningar: 6
  • IMG_6111.JPEG
    IMG_6111.JPEG
    512.5 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Topp