• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex submariner 16613/ 116613 eller fejk.

Mathias

Breitling
Hej skulle behöva hjälp. Har fått erbjudande att köpa en rolex submariner men är fundersam på den. Tycker att den ser ut som en blandning mellan den äldre och den nyare sen är färgen på tavlan inte lik någon av dem jag söker på internet.
Det här är bilderna han har skickat till mig tyvärr ser man inte så bra. Kan man få hjälp vilken av modellerna är det? Eller är det en fejk? Mvh
 

Bilagor

  • received_1102755893110117.jpeg
    received_1102755893110117.jpeg
    133 KB · Visningar: 263
  • received_1102729806446059.jpeg
    received_1102729806446059.jpeg
    61.7 KB · Visningar: 295

tissoter

Audemars
Fejk tyvärr, haha varför är det alltid så crapiga bilder när det e tal om sånt här. Sen tycker jag en hel del detaljer ser väldigt taffligt gjorda ut, brukar vara vanligt kännetecken. En äkta rolex är i topp när det gäller detaljerna.
 

Oew

Rolex
Fejk tyvärr, haha varför är det alltid så crapiga bilder när det e tal om sånt här. Sen tycker jag en hel del detaljer ser väldigt taffligt gjorda ut, brukar vara vanligt kännetecken. En äkta rolex är i topp när det gäller detaljerna.
Kanske är anledningen till dåliga bilder på fake klockor att de inte vill att man ska märka lika lätt att den är fake ;)
 

wadstroem

Cartier
Vad är det som utmärker att den är fejk?

Som du säger så ser färgen lite felaktig ut. Utöver det så kan du se på bokstäverna 1 och 2 på bezeln att de är för tunna (ska motsvara indexmarkeringarna runt om i bredd) och att nollan i 30 på bezeln sitter snett. Kronan ser dessutom ocentrerad ut i förhållande till index 12.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ok tack så mycket för hjälpen och att ni tog er tid. Sparade mig en massa pengar.mvh
Har man inte bättre koll föreslår jag att man inte köper av Bengan på stan. Köp här på KS av säljare som är hyfsat välkänd. Det borde spara dig pengar.

Nu vet vi ju inte vad du skulle betalt för den men if it's too good to be true, it's too good to be true.

No offence.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jag har en 16613 till salu om du är sugen, inte fått upp någon annons än dock men släng iväg ett PM om det intresserar dig.

Servad 2015-12.
Trycktestad 30 mars -16.
SEL
Lugholes
År 01.
Ny krona (gamla finns kvar)
Nytt inlägg (gamla finns kvar)

Typ, säkert massa glömt men som sagt skriv om det är intressant!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En varningsklocka borde vara bilderna; VARFÖR i hela fridens namn skulle man vilja sälja en klocka med hjälp av såna bilder?
 
Topp