• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex submariner 16613

JakobG

Omega
Hej,
Skall nu köpa min första riktiga klocka som skall bli en rolex submariner 16613 med blå tavla och beezel. Har tänkt att lägga runt 60’ som max. Är detta en rimlig budget om man vill ha cert och box? Samt vart kan jag leta för att hitta en klocka att köpa? Med vänlig hälsning, Jakob
 
Hej,
Skall nu köpa min första riktiga klocka som skall bli en rolex submariner 16613 med blå tavla och beezel. Har tänkt att lägga runt 60’ som max. Är detta en rimlig budget om man vill ha cert och box? Samt vart kan jag leta för att hitta en klocka att köpa? Med vänlig hälsning, Jakob

Hej,

Efter en snabb titt på Chrono 24 så är din budget i underkant om du vill ha både cert och box. Dessutom finns de flesta billigare exemplaren i USA vilket betyder tull och moms vid införsel i Sverige.
 
Ja, eller så kostar dom sådär mycket!? Hittar du den billigare nån annanstans så kör på det då. Jag har själv köpt 3 klockor via Chrono som jag fick till bra priser, men det var ju å andra sidan inte någon 16613.

Förutom KS så kan du ju kolla på VRF - Vinatage Rolex Forum, Blocket :) eller Ebay.
 

JakobG

Omega
Ja, eller så kostar dom sådär mycket!? Hittar du den billigare nån annanstans så kör på det då. Jag har själv köpt 3 klockor via Chrono som jag fick till bra priser, men det var ju å andra sidan inte någon 16613.

Förutom KS så kan du ju kolla på VRF - Vinatage Rolex Forum, Blocket :) eller Ebay.
Får kika på detta. Känns som om det kan ta en bra tid att hitta. Samt tror du att blå urtavla och blå beezel är svårmatchad till kläder?
 
Får kika på detta. Känns som om det kan ta en bra tid att hitta. Samt tror du att blå urtavla och blå beezel är svårmatchad till kläder?

Ja, det kan ta lååång tid att hitta det rätta exemplaret, men å andra sidan så får du då en klocka du vill ha. Vad gäller matchningen så kan jag inte se varför det skulle vara svårmatchat?!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du får inget bra ex med låda och cert för 60K.
Håll ögonen öppna här, de dyker upp ibland.
Lägg ut en köpes osså
 
Lånar denna tråden!
Jag undrar lite om det funnits olika urtavlor genom åren för 16613. (1988-2009)
Är purple dial bara en tavla som blekts med solen eller hade den en mörkare färg från början? (plus att den påverkats av solen)
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Lånar denna tråden!
Jag undrar lite om det funnits olika urtavlor genom åren för 16613. (1988-2009)
Är purple dial bara en tavla som blekts med solen eller hade den en mörkare färg från början? (plus att den påverkats av solen)
Alla 16613LB är blåa från start (lite olika nyanser) men när det kommer till den lila tavla så är den (blekt) naturligt, minns inte helt 100 vilka specifika år som hade den ”defekten” men går säker att googla fram
 
Topp