• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 1955

Andsan

Rolex
Träffade på en belgare idag i Trogir.
Det var en klockfantast som visade upp sin fina Rolex.
20180625_090619.jpg
 

Andsan

Rolex
Oops
Jag måste hört fel gällande årtal. Jag har nu fått info från ägaren. Referensen är 6202 och årtal 1953
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spännande, vilka delar/modeller skulle du säga har används?
Är långt ifrån en expert men vridring och inlägg är fake. Tavlan måste vara fake? Kronan sitter konstigt och är inte original iaf. Inte orkat kolla visarna. Mao är den mer eller mindre värdelös ur ett samlarperspektiv. Är ju inte fel i sig då delarna är väldigt svåra att få tag på om det är en äkta tog i grunden. Men man kan ju börja undra när så mycket är fel.
 
Är långt ifrån en expert men vridring och inlägg är fake. Tavlan måste vara fake? Kronan sitter konstigt och är inte original iaf. Inte orkat kolla visarna. Mao är den mer eller mindre värdelös ur ett samlarperspektiv. Är ju inte fel i sig då delarna är väldigt svåra att få tag på om det är en äkta tog i grunden. Men man kan ju börja undra när så mycket är fel.
Ja tavla och visare matchar uppenbarligen inte och kronan är fel modell och sedan inlägget som är helt off, men förhoppningsviss vet han om det ....
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Finns väldigt många 6202, modellen heter Turn-O-Graph, inte Submariner. Tyvärr inte mycket som ser rätt ut.

Finns ingen modell som har så brett isär mellan "Oyster Perpetual" som sedan saknar ett tryck längre ner, som exempelvis "Turn-O-Graph" eller "50M".

Mercedeshänderna kom inte förrän ca 1955 heller.

Ursäkta kvalitén, har fotograferat från Vintage-bibeln.

photo_2018-06-25_22-33-28.jpg
 

Andsan

Rolex
Jag fick en vintagebild tidigare idag från Ketil som visar att klockan tydligt är en franken. Jag hade ingen chans i dag på morgonen under en guppig båtfärd på 10 minuter kunna avgöra äktheten. Men nu är det utrett.
Tack för det
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag fick en vintagebild tidigare idag från Ketil som visar att klockan tydligt är en franken. Jag hade ingen chans i dag på morgonen under en guppig båtfärd på 10 minuter kunna avgöra äktheten. Men nu är det utrett.
Tack för det
Mer fake än franken skulle jag säga, men det är utrett att det inte är en bra referens för hur det skall se ut iaf.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Finns väldigt många 6202, modellen heter Turn-O-Graph, inte Submariner. Tyvärr inte mycket som ser rätt ut.

Finns ingen modell som har så brett isär mellan "Oyster Perpetual" som sedan saknar ett tryck längre ner, som exempelvis "Turn-O-Graph" eller "50M".

Mercedeshänderna kom inte förrän ca 1955 heller.

Ursäkta kvalitén, har fotograferat från Vintage-bibeln.

photo_2018-06-25_22-33-28.jpg
Vad är det för bok mer exakt?
 

Bjarven82

Cartier
Finns väldigt många 6202, modellen heter Turn-O-Graph, inte Submariner. Tyvärr inte mycket som ser rätt ut.

Finns ingen modell som har så brett isär mellan "Oyster Perpetual" som sedan saknar ett tryck längre ner, som exempelvis "Turn-O-Graph" eller "50M".

Mercedeshänderna kom inte förrän ca 1955 heller.

Ursäkta kvalitén, har fotograferat från Vintage-bibeln.

photo_2018-06-25_22-33-28.jpg
Var kan du få tag på den boken?
 
Topp