• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr Olympia

Breitling
Postades i Marieholm av Christoffer som fick paketet av Erik Karlsson eftersom "Eriks son" (jag) hade fört över pengar för frakt (10 000:- + 200:) och Erik hade väldigt bråttom hem till sin andra son som var väldigt sjuk.

Det jag funderar över är hur Erik Karlsson ca 30 år gammal kan ha en son som är såpass gammal i sin tur att han har 30k på kontot som han för över till Christoffer för sin pappas räkning. :eek:

Men Erik var ju i själva verket en i 65-års åldern mitt uppe i en skilsmässa. Eller?
 
P

Philippe Stern

Guest
Men Erik var ju i själva verket en i 65-års åldern mitt uppe i en skilsmässa. Eller?

Det var den informationen newstick00 hade då. Sen la han ihop 1 och 1. Synd att han inte gjorde det om att köpa en klocka han aldrig sett, till underpris, betala i förskott samt betala även för frakten :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Själv såg jag detta och körde en snabb reply...är inte övertygad av klockans äkthet med tanke på bilden, men om den är äkta så är den äkta. Lite synd att ROLEX släpper igenom sånt i kvalitetskontrollen...

Ja, här måste Rolex kvalitetsavdelning haft en riktigt dålig dag. Kanske en måndag?
 
P

Philippe Stern

Guest
HELVETE! Har funnit saker som talar till Christoffers fördel. Killen är kanske oskyldig. Sjukt naiv, men oskyldig. Precis när man trodde fallet var löst. Då börjar jakten på Erik igen. Tillbaka till ruta ett.
 

mrgd

Omega
Ok, vi börjar om, en kille vill sälja en fejk Rolle och kollar på KS för att se om den går att kränga, verkar inte så, så då säljer han den till sig själv och sen hackar en annan snubbe ett Tradera konto, men säljer på Blocket, då ringer en tredje och säger att han köpt den och vill ha pengarna tillbaka, en av grabbarna ha sålt och betalar tillbaka, men eftersom han Googlade KS fick han reda på att klockan, som skulle skulle fejkkollas, inte är en Rolle så då villa han inte ha den heller, men det var nog inte den han sålde för den var ju äkta och jättebillig, sen kom en sambo och en morsa o tjatade, men Erik har inte gett sig till känna för att lämna tillbaka den äkta Rollen, som inte var den fejkkollade.
Lätt - jag har löst gåtan och Nu vinner jag den äkta :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp