• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BCKSTRM

Rolex
Hoppas det löser sig! Uppdatera oss gärna om utfall och vem säljaren var (om det verkade vara medvetet)

Även om det mot förmodan skulle vara ett rolexverk i den är caset och vridningen galna, vilket jag skulle störa mig på så försök med en retur och köp nästa klocka här på forumet. Här får du pröjsa mer än 30 men tycker priserna här är relativt bra trots allt, och man kan vara förhållandevis trygg.
 

newstick

Omega
2-Faktor
Om inte säljaren fortsätter att försöka spela mig så kan jag med säkerhet säga att han själv inte verkar medveten om att klockan är fake.

Jag uppdaterar er med info efter lunch.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan vara bra att ha med sig bevis från en AD att det rör sig om en förfalskning iof.
Annars är det ju bara ett gäng idioter på ett forum som lurat i honom detta.
AD lär som sagt behålla klockan, så där får man inte mycket hjälp. Det råder ju inga tvivel om att den är fake. Är säljaren reko så tar han tillbaka klockan oavsett anledning oh oavsett bevis.
 
P

Philippe Stern

Guest
Om det är fejk så tror jag att säljaren själv blivit lurad. Tricky då. Ser väldigt bra ut för att var fejk. Väntar med spänning på resultatet. Hoppas verkligen den är äkta.
 

Ken

Omega
Måste säga att det finns ett stort kunskap här,hur mycket jag än jämför bilderna med min sub så ser jag inget fel på hans klocka,läggar upp bild som jämförelse
image.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Att säljaren släppte klockan för 30k med tillbehör, tyder på med stor sannolikhet att han visste om förfalskningen.
 
AD lär som sagt behålla klockan, så där får man inte mycket hjälp. Det råder ju inga tvivel om att den är fake.

Intressant, det är flera som har sagt i tråden att AD behåller klockan om den är fake. Jag är en stor motståndare till fakes men mot vilken bestämmelse lutar sig en AD som vägrar lämna tillbaka klockan? Har ni själva varit med om detta?
 

H-O-A

Breitling
Tänkte mer på att få konstaterandet på papper av en AD.

Absolut, ett platsbesök kan man göra utan våld eller hot om våld.
Dessvärre kan det stå en väldigt dyrt om man resonerar så, skulle du dyka upp och plinga på dörren kan han snabbt vända det till att han känner sig hotat eller kränkt, vid en anmälan ses då det före gångna brottet som mindre allvarligt samt en styrkande del i hans påstoda ut talande om eventuellt hot eller dylikt.
Defenetivt inte värt det.

Hoppas det löser sig och säljaren gör rätt för sig
 

David

Bödeln
Jag är en stor motståndare till fakes men mot vilken bestämmelse lutar sig en AD som vägrar lämna tillbaka klockan? Har ni själva varit med om detta?

Jag tror inte detta har hänt i Sverige. Internationellt (och om jag minns rätt gäller det då RSC, inte AD) finns det exempel där klockan lämnats tillbaka med text och logotyper bortslipade från tavla och krona, med varumärkesskyddet som stöd.
 

H-O-A

Breitling
Skit i polisanmälan. Råkade ut för liknande. Polisen la ner undersökningen. Icke prioriterat. Du kommer ALDRIG få tillbaka pengarna med en polisanmälan. Hembesök är det enda som funkar (gäller att du är större och starkare än hen) om du ska ha någon som helst chans.
Är han större samt starkare kommer han åka på det så det visslar om det, i dagens samhälle kan ngn virrpanna stå och vifta med kniv, så fort man får ögon kontakt tar vederbörande upp telefonen och gråter ut till polisen att det finns en farlig man med större biceps än mig på gatan, vipps så är halva insats styrkan där med kraftiga mindrevärdes komplex.

Är biceps väll pumpad behöver du inte göra fel för att bli dömd, tråkigt men sant.

"Ser man krimrnell ut så är man krimrinell"

Det är mottot numer
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp