• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex TOG-1625, törs man?

1625, tufft eller konstigt?

  • Tufft som fan, hade velat ha en.

  • Konstig som fan, oflippbar och ful.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det här kanske hör hemma i vintageavdelningen... Men vi testar.

Har klurat ett tag på Rolex TurnOgraph ref 1625 och har kommit fram till att modellen är otroligt cool. Framförallt utförandet i gulguld såklart.. ha-begäret kittlar friskt och jag funderar på att eventuellt sätta siktet mot en framöver. Testade en SS häromdagen och den kändes steget tuffare än en vanlig datejust typ 1601 som jag redan haft flera utav. Prisbilden varierar otroligt mycket på internet från olika orter runt om i världen, allt från 20k till price on request.

Så fråga nummer ett: vad anser ni är vettiga/rimliga priser för SS/TT eller 18k? Jag har bara C24s prisbild, som är varierande och ganska hög.
Fråga två: är det helt vansinnigt att betala 45-55k för en 1625 i 18k, head only? (Priserna ser ut att ligga mellan ca 45-70k)
Kommer det någonsin gå att flippa när man tröttnat utan att torska typ 50% av beloppet?

Tog en random fin bild att ta med som exempel. Klockan på bilden nedan påstås vara opolerad (vilket jag inte har studerat noggrannare än att läsa rubriken) och är till salu för 6500 euro, oprutat. Dyrt, men fint. Tänk att sätta en passande guldlänk mellan bandhornen och få gå runt och låtsas att det är 1970, mhmmm.
Så låt höra! Om jag köper.. är detta något lustigt jag lär fastna med resten av livet?
image.jpeg
 

flugan

Cartier
Har klurat ett tag på Rolex TurnOgraph ref 1625 och har kommit fram till att modellen är otroligt cool. Framförallt utförandet i gulguld såklart.. ha-begäret kittlar friskt och jag funderar på att eventuellt sätta siktet mot en framöver. Testade en SS häromdagen och den kändes steget tuffare än en vanlig datejust typ 1601 som jag redan haft flera utav. Prisbilden varierar otroligt mycket på internet från olika orter runt om i världen, allt från 20k till price on request.

Så fråga nummer ett: vad anser ni är vettiga/rimliga priser för SS/TT eller 18k? Jag har bara C24s prisbild, som är varierande och ganska hög.
Fråga två: är det helt vansinnigt att betala 45-55k för en 1625 i 18k, head only? (Priserna ser ut att ligga mellan ca 45-70k)
Kommer det någonsin gå att flippa när man tröttnat utan att torska typ 50% av beloppet?

Tog en random fin bild att ta med som exempel. Klockan på bilden nedan påstås vara opolerad (vilket jag inte har studerat noggrannare än att läsa rubriken) och är till salu för 6500 euro, oprutat. Dyrt, men fint. Tänk att sätta en passande guldlänk mellan bandhornen och få gå runt och låtsas att det är 1970, mhmmm.
Så låt höra! Om jag köper.. är detta något lustigt jag lär fastna med resten av livet?
image.jpeg
Sten cool i guld!!
Tröttnar man så finns det en köpare till allt.
Får du ett bra pris nu, så borde ni väl inte förlora något nämnvärt .
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Gillar den. Hade en 1625 i TT.
Svår modell dock. Tycker personligen den är roligare än en vanlig random 1601 i stål. I guld hade nog hellre kört DJ/DD dock.
Såg att du hade haft en när jag sökte lite på forumet, var den omöjlig att bli av med?
DD på läder tycker jag känns så trist, och 16018 har jag haft, hehe.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Modellen är grym! Skall du ha länk så köp med länk, brukar bli billigare än att komplettera i efterhand. Har ingen koll på prisbilden tyvärr...
 
Topp