Riktigt så långt har jag aldrig haft ambitionen att gå men måste tagit rätt många besök och köp innan man nåt dit antar jag?Dricker kaffe/whisky där ettpar gånger i veckan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt så långt har jag aldrig haft ambitionen att gå men måste tagit rätt många besök och köp innan man nåt dit antar jag?Dricker kaffe/whisky där ettpar gånger i veckan
Är kund i samma butik vått som torrt år in och år ut och värderar relationen och inte kronor och ören.Ni som har historik hos en ad och kommer in senare för att skriva upp er på någon annan modell, hur gör ni? Eller mer, hur får ni säljarna i butiken att känna igen er så ni slipper få ett nej och ”kom in en annan gång”?
Eller bara att jag är snål.Riktigt så långt har jag aldrig haft ambitionen att gå men måste tagit rätt många besök och köp innan man nåt dit antar jag?
Då finns det dessutom säkert prutmån och om man köper direkt från handlaren ytterligare prutmån på 6-7%. Skulle gissa på att man kan köpa den för säg runt 120k.Den gröna 36:an listar 115.400:-. Den finns ny hos en italiensk handlare på C24 för 132.000:- ink frakt just nu. Just saying![]()
Win win situation, precis så. Älskar ditt svar.Eller bara att jag är snål.
Kaffe och en 12a bättre brunt är ju bortemot 500kr
Gratis är som bekant godast,och jag kan lägga pengarna på något roligare.
Tex klockor I butiken
Den gröna 36:an listar 115.400:-. Den finns ny hos en italiensk handlare på C24 för 132.000:- ink frakt just nu. Just saying![]()
Då finns det dessutom säkert prutmån och om man köper direkt från handlaren ytterligare prutmån på 6-7%. Skulle gissa på att man kan köpa den för säg runt 120k.
Vart? Kolla in C24 och hitta inte den annonsen ni pratar om.
Helt klart, om det går att köpa klockan via någon annan kanal så slipper man dessutomDå finns det dessutom säkert prutmån och om man köper direkt från handlaren ytterligare prutmån på 6-7%. Skulle gissa på att man kan köpa den för säg runt 120k.
Men den där är ju på Oysterlänk, jag vill ju ha på jubilee
Väldigt stadigt med en tolvaEller bara att jag är snål.
Tex klockor I butiken
"12a bättre brunt" får mig inte att främst tänka på finsprit, snarare andra rusmedel. Men det kanske mest säger något om min bakgrund.Eller bara att jag är snål.
Tex klockor I butiken
Ai som gör doktorer, advokater, läkare, taxi chaffisar, arbetslösa och en rad andra titlar gör nog inte gott för lyxindustrinVad säger era spåkulor om Rolex då? Vore kul att ha en hypad eftermarknad igen
Vad säger era spåkulor om Rolex då? Vore kul att ha en hypad eftermarknad igen
Och då är samtliga på detta forum helt ointresserade av att köpa klockor ändå.I en kommande krigstid realiseras lyxvarorna.
Normalt inträffar fritt prisfall.
Och då är samtliga på detta forum helt ointresserade av att köpa klockor ändå.
Att snart säljs de flesta modeller med vissa få undantag till list av gråhandlare och under list om de är begagnade. Vissa modeller är redan där (typ Explorer, Air-King osv.).Vad säger era spåkulor om Rolex då? Vore kul att ha en hypad eftermarknad igen
Beror ju på hur stor man är. Finns massor med män där en 41 ser mer proportionerlig ut på handleden och en 36 ser ut som en damklocka. Smak och tycke.Eller till vem som helst, 41 är i min mening helt galen på en dj.
Dock tycker jag proportionerna på 36mm ser bättre ut, tavlan etcBeror ju på hur stor man är. Finns massor med män där en 41 ser mer proportionerlig ut på handleden och en 36 ser ut som en damklocka. Smak och tycke.
Ja absolut men proportionerna på själva klockan är väldigt mycket bättre på 36 än 41 i mitt tycke då den typen av klocka passar bättre som lite mindre storlekar.Beror ju på hur stor man är. Finns massor med män där en 41 ser mer proportionerlig ut på handleden och en 36 ser ut som en damklocka. Smak och tycke.
Håller med. Den här satt faktiskt i montern med klockor som gick att köpa när jag var in för att test Land-Dweller i oktober. Habegäret infann sig inte alls vilket förvånade mig lite ändå. Hade det varit blå eller grön på jubilee så kanske… men jag vet inte. Land-Dwellern i 40 var däremot kanonbra. Kan vara för att den inte går att köpa, hypens makt är ändå rätt stor. 18+ så ingen liten handled.Ja absolut men proportionerna på själva klockan är väldigt mycket bättre på 36 än 41 i mitt tycke då den typen av klocka passar bättre som lite mindre storlekar.
Land dweller har jag aldrig riktigt förstått mig på, såg en i skylten på Mallorca i somras. Dj med fluted och oyster e inte så dumt de heller faktiskt.Håller med. Den här satt faktiskt i montern med klockor som gick att köpa när jag var in för att test Land-Dweller i oktober. Habegäret infann sig inte alls vilket förvånade mig lite ändå. Hade det varit blå eller grön på jubilee så kanske… men jag vet inte. Land-Dwellern i 40 var däremot kanonbra. Kan vara för att den inte går att köpa, hypens makt är ändå rätt stor. 18+ så ingen liten handled.![]()
DJ med fluted o oyster är ok.Land dweller har jag aldrig riktigt förstått mig på, såg en i skylten på Mallorca i somras. Dj med fluted och oyster e inte så dumt de heller faktiskt.
Ett annat alternativ som är förnuftigt och sportigare i 41mm är en aquaterra. Jättefin klocka. Hade själv en sån i nästan 4 år.DJ med fluted o oyster är ok.
Smooth med oyster så är det 41mm som gäller för mig.
Blir mycket mer sportig i den configen.
Smooth med jubilee gillar jag inte alls.
Men 36mm fluted och jubilee är![]()