• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Då finns det dessutom säkert prutmån och om man köper direkt från handlaren ytterligare prutmån på 6-7%. Skulle gissa på att man kan köpa den för säg runt 120k.
Helt klart, om det går att köpa klockan via någon annan kanal så slipper man dessutom
1. C24:s horribelt usla växlingskurs eur-sek
2. C24:s provision

Jag gissar att då är vi ganska nära listpris.

Eller bara att jag är snål.
Kaffe och en 12a bättre brunt är ju bortemot 500kr
Gratis är som bekant godast,och jag kan lägga pengarna på något roligare.
Tex klockor I butiken
"12a bättre brunt" får mig inte att främst tänka på finsprit, snarare andra rusmedel. Men det kanske mest säger något om min bakgrund.

...men om man kikar på en strösslad Chopard eller liknande kanske dom kan ordna fram sånt också.

Vad säger era spåkulor om Rolex då? Vore kul att ha en hypad eftermarknad igen
Ai som gör doktorer, advokater, läkare, taxi chaffisar, arbetslösa och en rad andra titlar gör nog inte gott för lyxindustrin 😉 Robot automatiserade lager. Höga räntor detsamma. Världens domioeffekter gör att världen svänger snabbare idag. Frågan är hur fort det går! Men kommer nog alltid finnas en elit som köper klockor.

Men drömkunden för rolex patek etc är dom som köper utan att blinka. Oavsett modell popularitet. Vi som bara köper någon klocka ibland är i nuläget inte lika intressanta. Kanske i framtiden om ai tar över mer?

Ja absolut men proportionerna på själva klockan är väldigt mycket bättre på 36 än 41 i mitt tycke då den typen av klocka passar bättre som lite mindre storlekar.
Håller med. Den här satt faktiskt i montern med klockor som gick att köpa när jag var in för att test Land-Dweller i oktober. Habegäret infann sig inte alls vilket förvånade mig lite ändå. Hade det varit blå eller grön på jubilee så kanske… men jag vet inte. Land-Dwellern i 40 var däremot kanonbra. Kan vara för att den inte går att köpa, hypens makt är ändå rätt stor. 18+ så ingen liten handled.
IMG_7372.jpeg

Senast ändrad:
Håller med. Den här satt faktiskt i montern med klockor som gick att köpa när jag var in för att test Land-Dweller i oktober. Habegäret infann sig inte alls vilket förvånade mig lite ändå. Hade det varit blå eller grön på jubilee så kanske… men jag vet inte. Land-Dwellern i 40 var däremot kanonbra. Kan vara för att den inte går att köpa, hypens makt är ändå rätt stor. 18+ så ingen liten handled.
IMG_7372.jpeg
Land dweller har jag aldrig riktigt förstått mig på, såg en i skylten på Mallorca i somras. Dj med fluted och oyster e inte så dumt de heller faktiskt.

Land dweller har jag aldrig riktigt förstått mig på, såg en i skylten på Mallorca i somras. Dj med fluted och oyster e inte så dumt de heller faktiskt.
DJ med fluted o oyster är ok.
Smooth med oyster så är det 41mm som gäller för mig.
Blir mycket mer sportig i den configen.
Smooth med jubilee gillar jag inte alls.
Men 36mm fluted och jubilee är 😍

Tillbaka
Topp