Daniel94
Basic
Bästa mejlen man kan få! GrattisNytt på väg in!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa mejlen man kan få! GrattisNytt på väg in!![]()
Slät glasring ogillas av många,därav mindre eftertaktad än räfflad.Hej alla kunniga!
Tänkte fråga om konfiguration. Har fått möjlighet att köpa en DJ36 Wimbledon med jubileelänk i stål och domed bezel. Min första Rolex, från AD.
Jag gillar den skarpt, övervägde fluted men tycker det blir så mycket som händer i klockan som är med jubileelänk och urtavlan. Men har sett ganska många som slår ner på domed och jubilee. Vad är er erfarenhet av konfigurationen? Påverkas ev resale-value av att det är inte är fluted? Jag köper klockan för min skull och har inga planer egentligen på att sälja den, men det är ju klart skönt att ha det som trygghet ifall att något skulle ändras!
Rolex Datejust 36 watch: Oystersteel - m126200-0017
Discover the Datejust 36 watch in Oystersteel on the Official Rolex Website. Model:m126200-0017www.rolex.com
Den är ju billigare i inköp också så det spelar väl mindre roll.Påverkas ev resale-value av att det är inte är fluted? Jag köper klockan för min skull och har inga planer egentligen på att sälja den, men det är ju klart skönt att ha det som trygghet ifall att något skulle ändras!
Hej alla kunniga!
Tänkte fråga om konfiguration. Har fått möjlighet att köpa en DJ36 Wimbledon med jubileelänk i stål och domed bezel. Min första Rolex, från AD.
Jag gillar den skarpt, övervägde fluted men tycker det blir så mycket som händer i klockan som är med jubileelänk och urtavlan. Men har sett ganska många som slår ner på domed och jubilee. Vad är er erfarenhet av konfigurationen? Påverkas ev resale-value av att det är inte är fluted? Jag köper klockan för min skull och har inga planer egentligen på att sälja den, men det är ju klart skönt att ha det som trygghet ifall att något skulle ändras!
Discover the Datejust 36 watch in Oystersteel on the Official Rolex Website. Model:m126200-0017www.rolex.com
Den syns absolut men tycker var och var tredje person bär en DJ med fluted bezel och jubilee idag så det sticker ändå inte ut.Dock är fluted och jubilee väldigt mycket mer blingig och väldigt mycket attention piece som daily har jag fått för mig. " kanske har fel "
Men jag tycker den är jävligt vacker![]()
Hej alla kunniga!
Köp de ni vill ha? Gällande andrahandsvärdet; det är en Rolex och skillnaden på andrahandsvärdet är minimalt.Är i samma dilema!
Blivit erbjuden en 126200 mint på jubilee.
Hjärnan säger att domebezel är en mer allround klocka, men hjärtat säger att fluted är mycket snyggare.
Dock är fluted och jubilee väldigt mycket mer blingig och väldigt mycket attention piece som daily har jag fått för mig. " kanske har fel "
Gillar inte fluted och jubilee av just blingig-anledningen. Each to their ownÄr i samma dilema!
Hjärnan säger att domebezel är en mer allround klocka, men hjärtat säger att fluted är mycket snyggare.
Dock är fluted och jubilee väldigt mycket mer blingig och väldigt mycket attention piece som daily har jag fått för mig. " kanske har fel "

Om det hade varit så enkelt! Hade helst haft bådaDet bästa är ju ändå att köpa det man själv tycker är finast![]()
Tycker det är snyggt på mer diskreta urtavlor, men just Wimbledon tycker jag man blir lite yr om det händer för mycket runtom också! Samtidigt är båda snygga på så olika sättGillar inte fluted och jubilee av just blingig-anledningen. Each to their own![]()
Precis så jag känner! På ett sätt känns det som att ”om jag ändå köper en Rolex kan den väl ändå va blingig” men samtidigt är jag rätt diskret i stilenÄr i samma dilema!
Bäst konfig är givetvis oyster, med slät glasring och borstat stål. Dvs inte DJNär ska alla börja förstå att klockor och konfigurationer är ett gift?
Det du skulle sälja din arm för idag, kommer du om 5år vilja byta mot det du absolut inte ville ha idag,. Sjukt jobbigt men ack så härligt!
Jag har gått igenom alla möjliga Konfig, märken och storlekar och är fortfarande på jakt efter ”the one Config to rule them all”.. köp det ditt hjärta bultar för idag, enjoy the ride och fokusera inte på vad ditt hjärta kanske bultar för imorn.
Peace out![]()
Har inget svar direkt på din fråga, mer än att många vill ha fluted till jubilee. Personligen gillar jag domed o jubilee ihop.Hej alla kunniga!
Absolut! Har haft ögonen på Wimbledon sen alltid, älskar den och särskilt att den är lite udda! Så att jag vill ha den är det inget snack om, men blir ju lätt att man jagar den perfekta klockan, även om den kanske inte finns!Har inget svar direkt på din fråga, mer än att många vill ha fluted till jubilee. Personligen gillar jag domed o jubilee ihop.
Det jag däremot funderar på är Wimbledon tavlan? Om man funderar kring andrahandsvärdet så gissar jag att den är något mindre efterfrågad?
Med det sagt, gillar du konfigurationen så köp! Men INTE för att det är en DJ som du får köpa, utan för att det är en konfig som du tycker om.
Det jag däremot funderar på är Wimbledon tavlan? Om man funderar kring andrahandsvärdet så gissar jag att den är något mindre efterfrågad?
Wimbledon är väl nummer tre i popularitet, efter mint green och bright blueHar haft ögonen på Wimbledon sen alltid, älskar den och särskilt att den är lite udda! Så att jag vill ha den är det inget snack om,
Nej inte helt...DJn är helt enkelt inte snygg i 41. Den får knasiga proportioner. Dessutom är det inte bara en handledsfråga. De flesta (alla?) trehandare utan dykring eller chrono funktioner får alldeles för mycket död yta på urtavlan.Beror ju på hur stor man är. Finns massor med män där en 41 ser mer proportionerlig ut på handleden och en 36 ser ut som en damklocka. Smak och tycke.
Visst har 36 och 41mm lika stor tavla? Bara bezel som är större på 41:an?Nej inte helt...DJn är helt enkelt inte snygg i 41. Den får knasiga proportioner.
Visst har 36 och 41mm lika stor tavla? Bara bezel som är större på 41:an?
Tycker 41:an med smoothbezel ser jättekonstig ut![]()
Ok, där ser manTavlorna är annorlunda och olika storlek
Kolla i butik och jämför en 36 vs 41 så ser du att allt är större på 41anOk, där ser man
Bezeln känns enorm på smooth 41:an, så tänkte att de enbart va den som byggde på diametern.
Men då trodde jag fel![]()
Den är enormOk, där ser man
Bezeln känns enorm på smooth 41:an, så tänkte att de enbart va den som byggde på diametern.
Men då trodde jag fel![]()
Jubilee armband på datejust är nog ett måste. Fluted bezel föredras men jag har haft en slät bezel+jubilee var otroligt fin och lite mer ovanlig spec. Hade grå tavla på denHej alla kunniga!
Nej inte helt...DJn är helt enkelt inte snygg i 41. Den får knasiga proportioner. Dessutom är det inte bara en handledsfråga. De flesta (alla?) trehandare utan dykring eller chrono funktioner får alldeles för mycket död yta på urtavlan.
Givetvis inte! Panerai SKALL vara stora juSom paneristi blev jag nu först förolämpad, sen insåg jag att det ju är tvåhandare jag har och då talar du inte om mina ur.![]()
Yes. Fick mail för att år sen att de hade samma konfig till mig i butiken men på oysterlänk, kändes inte rätt!Jubilee armband på datejust är nog ett måste. Fluted bezel föredras men jag har haft en slät bezel+jubilee var otroligt fin och lite mer ovanlig spec. Hade grå tavla på den