• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Yes. Fick mail för att år sen att de hade samma konfig till mig i butiken men på oysterlänk, kändes inte rätt!
Ska och kolla på en 126200, slät bezel på jubilee, mintgrön.
Får se vad jag tycker om den irl, vill helst ha med fluted.
Men slät på jubilee kanske är mer allround.
Får se hur jag känner imorgon om jag hugger eller avvaktar på en med fluted bezel.

Får se hur jag känner imorgon om jag hugger eller avvaktar på en med fluted bezel.
Den kommer nog säkerligen imponera dig, det blir lite mer vardaglig känsla men ändå väldigt fin till kostym

Är det fluted du vill ha tycker jag inte du ska köpa slät. Du kommer gräma dig över att köpt ”fel”.
Jag ville ha slät med jubilee och köpte det men ångrar idag att jag inte slängde upp dom extra slantarna.
Planen är att i framtiden köpa en med fluted och oysterlänk och byta länken mot min jubilee. Då får jag en finklocka och en som går under helt under radarn.

Är det fluted du vill ha tycker jag inte du ska köpa slät. Du kommer gräma dig över att köpt ”fel”.
Jag ville ha slät med jubilee och köpte det men ångrar idag att jag inte slängde upp dom extra slantarna.
Planen är att i framtiden köpa en med fluted och oysterlänk och byta länken mot min jubilee. Då får jag en finklocka och en som går under helt under radarn.
Får man någonsin en klocka som går under radarn med fluted? 😜
Jag ska se om de har en med fluted inne o jämföra med.
Jag tycker också den med fluted är klart snyggast, men den känns jäkligt blingig och jag vet inte om jag skulle bära den vardagligt med fluted och jubilee 🤔

Har du fått en prisuppgift på Jubilee?
19500:- skulle en Oysterlänk kosta till DJ36.

Jag tycker också den med fluted är klart snyggast, men den känns jäkligt blingig och jag vet inte om jag skulle bära den vardagligt med fluted och jubilee 🤔

Nä fluted går nog inte under radarn, man får ha en av varje.
Jag köpte min med jubilee och smooth.
Nästa blir med oyster och fluted.

Blinget vänjer du dig vid, jag har min fluted,jubilee och mint tavla varenda dag.

Den enda som i verkligheten kommer lägga märke till din klocka är du själv. Omvärlden kommer sannolikt strunta i den 😉

20260129_155516.jpg

Prova 126200 idag. Fin klocka, men magkänslan säger fluted bezel.

Så passade på denna!

Väntar in en grön eller blå 126234 🙂

Fick nypt en 41 DJ med Jubilee i helgen, beg.
Noterade efter lite användande att låsbandet upplevs lite "slapp".

Har jag den på mig och trycker utanpå låsbandet så klickar det lite och kan höras ibland när man rör armen.
Ska tilläggas att den kan vara lite lite lite för stor också, så tänkte åka in till Bergströms och få hjälp med den biten och passa på samtidigt att be dom ta en titt på låset.

Eller är det så jubilee-länken är?
Någon annan som haft samma problem?

Har jag den på mig och trycker utanpå låsbandet så klickar det lite och kan höras ibland när man rör armen.
Ska tilläggas att den kan vara lite lite lite för stor också, så tänkte åka in till Bergströms och få hjälp med den biten och passa på samtidigt att be dom ta en titt på låset.

Mig veterligen ska det inte vara så

Min var likadan trots att jag hämtade ut den flonk ny.

Stör det dig så är bara att åka in med den så löser uris det med en justering, inget som behöver bytas ut.

Själv kör jag en oysterflex med massiva endlinks till min 116334. Älskar den mattatavlan (den enda modellen) till matta gummit..
Vad tycks 👍 eller 👎 ?

Bilagor

• IMG_5846.jpeg
    IMG_5846.jpeg
    418.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_5857.jpeg
    IMG_5857.jpeg
    321.5 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp