• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hm.. kanske olämplig fråga i denna tråd men startade det inte en Rolex-tråd igår, någon slags 180 grader den här tråden? Vart tog den vägen? Är den borttagen? Minns inte vad den hette och hittar den inte.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Hm.. kanske olämplig fråga i denna tråd men startade det inte en Rolex-tråd igår, någon slags 180 grader den här tråden? Vart tog den vägen? Är den borttagen? Minns inte vad den hette och hittar den inte.
Stämmer, jag som startade. Men den togs bort då man hellre behöll befintliga Rolex tråden för klockor och skapa en ny för värdeökning etc. Därav denna trådstart.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
mission.jpg
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser att underdog:en YM har klättrat en del i pris det senaste. Kommer den att följa samma hype som Explorer har genomgått de senaste åren?
Får ta en kaffe å klura på det… 🤪


D46465C5-8418-4127-9993-9B877B413A85.jpeg

Ja, Luxurywatches var ju så pass kaxiga att de höjde priset på sina osålda 🤷‍♂️ Se nedan, från YM-tråden:

Känns som att YM skenat lite nu med efter prishöjningen? Tankar?
Men man får väll ta Luxueywatches med en nypa salt😬
Dem kände kanske av att dem va billigast och höjde 13k från igår 😅
 

FlipSwede

Rolex
Min gissning blir ja.

Gar det inte fa tag pa det du verkligen vill ha,sa far du ju titta pa annat. ja iallfall om du nu ska handla till listpris.
Och just YM har val varit lite i skymundan hittills.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Va inne på Rolex AD i GBG och snackade lite och där fick jag det bekräftat det som alla vet. Rolex-hypen fortsätter och Covid-19 har hjälpt till med hysterin. Alla listor stängda och tilldelningen till butikerna fortfarande lik oviss som tidigare.
De som tjänar mest på detta är väl gråhandlare gissar jag…
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Va inne på Rolex AD i GBG och snackade lite och där fick jag det bekräftat det som alla vet. Rolex-hypen fortsätter och Covid-19 har hjälpt till med hysterin. Alla listor stängda och tilldelningen till butikerna fortfarande lik oviss som tidigare.
De som tjänar mest på detta är väl gråhandlare gissar jag…
Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?

för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?

för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)
Senast jag var in på Bergströms i Gbg var det exhibition only på den DJ36 med svart tavla som fanns inne. Det var nog för någon vecka sedan.

Det varierar ju så klart. Fick min DJ med svart tavla efter två veckor från AD i Sthlm. Detta var i december. Nu är det ju dock ingen het tavla så gjorde väl sitt. :)
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Var inne hos AD i fredags. Gick inte att ställa sig på kö för färgglad OP eller DJ med palmtavla. Säljaren antydde samtidigt att det kommer antagligen gå att köpa palmtavlan separat om ett par år. Kanske även gäller för de färgglada OP tavlorna? Väldigt osunda priser på dem! 😀
 
Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?

för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)

Nej, sant. Jag frågade inte om ALLA olika modeller och eventuella listor. Tänkte mer se detta som en indikation på fortsatt högt tryck.
Till och med listan till BB58 va stängd, men det kanske den vart länge…
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Var inne hos AD i fredags. Gick inte att ställa sig på kö för färgglad OP eller DJ med palmtavla. Säljaren antydde samtidigt att det kommer antagligen gå att köpa palmtavlan separat om ett par år. Kanske även gäller för de färgglada OP tavlorna? Väldigt osunda priser på dem! 😀
Det vore så konstigt om de öppnade upp för att köpa tavlor löst. Jag har hört både och. Det Ska bli spännande att se vart det slutar.. jobbigt för de som köpt en turkos op för300k och sedan släpper de lös tavlorna..
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det vore så konstigt om de öppnade upp för att köpa tavlor löst. Jag har hört både och. Det Ska bli spännande att se vart det slutar.. jobbigt för de som köpt en turkos op för300k och sedan släpper de lös tavlorna..
Samtidigt så vore det ett sätt att hålla andrahandsmarknaden lite sundare. Det är klart Rolex tjänar på hypen, men måste sticka lite i ögonen på dem också.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Va inne på Rolex AD i GBG och snackade lite och där fick jag det bekräftat det som alla vet. Rolex-hypen fortsätter och Covid-19 har hjälpt till med hysterin. Alla listor stängda och tilldelningen till butikerna fortfarande lik oviss som tidigare.
De som tjänar mest på detta är väl gråhandlare gissar jag…

Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?

för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)
Nymans hade både Wimbledon och Fluted Motif inne förra veckan. Visserligen 126200.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Samtidigt så vore det ett sätt att hålla andrahandsmarknaden lite sundare. Det är klart Rolex tjänar på hypen, men måste sticka lite i ögonen på dem också.
Absolut men varför ska Rolex egentligen bry sig om andrahandsmarknaden och försöka reglera den på det sättet? Kunderna kan fortfarande inte köpa sina klockor så problemet kvarstår..
 

genjo

Omega
Tänkte att 2022 skulle bli året då jag äntligen slog till på en trevlig tvåtonsrolex (lite oklart vilken faktiskt) men av LW:s priser på TT Datejust, daytona, sub, Gmt master ii och nu även yachtmaster så antar jag att även dessa blivit väntlisteklockor? Vad finns ens inne hos ad:s längre?

Såg ett tag ut som att ingen gillade nya tvåtonsexplorern så lite naivt tänkte jag att en sån hugger jag, men den lär väl vara svåråtkomlig den med?
 

FlipSwede

Rolex
Kan ju lagga ut bilderna pa hur det ser ut hos min AF igen om nagon vill se.

Ingenting finns i butiken. Ingenting kan bestallas. Ingenting (Just det. Inte ens en 28MM DJ) kan du "Sta pa ko" for. Enbart meddela intresse.
Ar du bra nog kund sa godkanner butikschef samt agare ditt onskemal och du far ett samtal nar man kanner for att erbjuda dig en klocka.
Hinner du inte in samma dag fore stangning sa blir det ingenting utan klockan ga vidare till nasta person. Samt att du formodligen inte far nagra fler samtal....
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kan ju lagga ut bilderna pa hur det ser ut hos min AF igen om nagon vill se.

Ingenting finns i butiken. Ingenting kan bestallas. Ingenting (Just det. Inte ens en 28MM DJ) kan du "Sta pa ko" for. Enbart meddela intresse.
Ar du bra nog kund sa godkanner butikschef samt agare ditt onskemal och du far ett samtal nar man kanner for att erbjuda dig en klocka.
Hinner du inte in samma dag fore stangning sa blir det ingenting utan klockan ga vidare till nasta person. Samt att du formodligen inte far nagra fler samtal....
Är det utanför Sverige? Hos Rob gick dessa att köpa i fredags

4F9899BB-E750-4A85-A74F-1BE07970120A.jpeg
819C36AE-5C59-4CB2-8FB5-0C74B84E3A22.jpeg
 
Topp