• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex urmakare skåne

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Är det någon som vet om carlsons ur i Helsingborg eller bergströms i Malmö har egna urmakare som kan skruva med en sub-c eller om de alltid skickas iväg?

Har en 116610 som bråkar lite med datumväxlingen.

Damn särskrivning, kunde inte ändra rubriken, skyller på rödvin.
 

Totte

Panerai
Fick dagväxlingen fixad på en daydate hos Bergströms i Malmö. Men när jag nyligen frågade om byte av rotoraxel på en gamla Sub sa de att det i så fall kunde göras i samband med service och då skulle den skickas ner till Rolex. Då valde jag att skicka klockan till Rob E istället. Funkade hur bra som helst. Men ring o kolla med Bergströms först. Lycka till.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ok, så jag ringde runt.
Mitt problem, rolex 116610 från 2011, datum växlar konstigt. Datum 3-27 växlar perfekt vid kl 24. Datum 28-2 växlar först vid kl 04.

Carlsons ur svarade: kom in med den så får vi se om det är lönt att laga den. ...what?

Bergströms svarade: ok kom in med den så skickar vi den på garantirep till rolex.

Bergströms it is.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ok, så jag ringde runt.
Mitt problem, rolex 116610 från 2011, datum växlar konstigt. Datum 3-27 växlar perfekt vid kl 24. Datum 28-2 växlar först vid kl 04.

Carlsons ur svarade: kom in med den så får vi se om det är lönt att laga den. ...what?

Bergströms svarade: ok kom in med den så skickar vi den på garantirep till rolex.

Bergströms it is.

Det är att det ligger för mycket olja. Du kan lösa det genom att skruva fram och tillbaka datum några gånger. Gå igenom varje datum för hand och till slut kommer alla att fungera felfritt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte lönt att laga tyvärr. Bara att kasta. Synd då det verkar vara ett någorlunda vanligt problem. :D
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Här bumpas det gamla trådar ser jag. :)

Det som hänt sedan jag startade tråden är att Bergströms fixade klockan via RSC under garantin. Vet inte vad det var som strulade med datumväxlingen men det är löst nu. Samt att carlssons ur gått i konkurs, säger inte att det hör ihop men just saying.
 

Snacklock

Omega
Här bumpas det gamla trådar ser jag. :)

Det som hänt sedan jag startade tråden är att Bergströms fixade klockan via RSC under garantin. Vet inte vad det var som strulade med datumväxlingen men det är löst nu. Samt att carlssons ur gått i konkurs, säger inte att det hör ihop men just saying.
Klart det hör ihop! Dom konkade bara för att du valde att gå till Bergströms med din Rolle! ;)

Edit. Gött att det löste sig!
 
Topp