• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex vs Omega?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

pulkabacke

Breitling
Tjena, ute efter att köpa en ny "riktig" klocka som också kommer bli min första. Antar att jag kommit rätt. Jag hörde på jobbet igår att Omega är bättre än Rolex då de inte lägger lika mycket pengar på reklam och PR och istället satsar på klockan vilket resulterar i mycket bättre kvalité. Tanken är att ha klockan ett tag så vill ju såklart ha det bästa alternativet. Någon som ägt båda dessa och som kan ge mig någon syn ur det här?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rolex ligger ett steg ovanför Omega både prismässigt och vad gällande generell finish. Jag har äger klockor från båda. Vad har du för budget och vad tittar du på för modeller?
För övrigt så spenderar omega rätt duktigt med pengar på marknadsföring, hur många åtskilliga miljoner har de bara lagt på Spectre?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det är lite som BMW jämfört med Porsche. Rolex har lite mer karaktär och känns väldigt driftsäkra. Omega är givetvis också bra, men kanske inte lika mytomspunna.
 

Schildfat

Cartier
Har haft båda märkena, idag en 116710, men hade gärna haft en SMP också.. Eller en trevlig Breitling.. Tror du hakar upp dig på märket för mycket, testa allt möjligt och se vad du gillar bäst :)
 

MånsT

Rolex
Köp det du gillar och inte det andra tycker är bäst. Oavsett lär du inte bli besviken, jag äger en av varje tillverkare och är helnöjd med bägge.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp