• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Yacht-Master - G/G

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ligger ute en Rolex Yacht-Master G/G på Tradera. Den är just nu uppe i 60.100 kr. Lite sugen blir man allt. :D Men vad säger folket här om klockan? Tycker att säljaren hade kunnat anstränga sig lite och tagit bättre bilder.

8eqy8u2e.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig förstått grejen med att annonsera så pass dyra klockor på tradera, känns bara skumt.
 

Landshark

Cartier
Folk skriver så mycket konstigheter. Nu är jag ju lite bilintresserad och minst en gång i veckan dyker det upp BMW-bilar på Blocket och så står det att bilen har en V6:a (mig veterligt har BMW aldrig tillverkat en sådan motor).

Men jag håller med om att det framstår som "fishy" att kränga ett sådant ur på Tratten. Jag skulle avstått köp!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Folk skriver så mycket konstigheter. Nu är jag ju lite bilintresserad och minst en gång i veckan dyker det upp BMW-bilar på Blocket och så står det att bilen har en V6:a (mig veterligt har BMW aldrig tillverkat en sådan motor).

Men jag håller med om att det framstår som "fishy" att kränga ett sådant ur på Tratten. Jag skulle avstått köp!

Ja jag kommer att avstå från den här budgivningen men har skickat och frågat om fler bilder.
 

Camo00

Patek
Folk skriver så mycket konstigheter. Nu är jag ju lite bilintresserad och minst en gång i veckan dyker det upp BMW-bilar på Blocket och så står det att bilen har en V6:a (mig veterligt har BMW aldrig tillverkat en sådan motor).

Men jag håller med om att det framstår som "fishy" att kränga ett sådant ur på Tratten. Jag skulle avstått köp!

Nej, aldrig v6 väl?? V8 och v12 såvitt jag vet. Men det gick rykten om en turboladdad v6 till m3 för ett tag sen... :)
 

jabla

Sarlacc
En helguldare vill man nog gärna se irl om säljaren inte är välkänd (i ordets positiva bemärkelse) ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
En helguldare vill man nog gärna se irl om säljaren inte är välkänd (i ordets positiva bemärkelse) ;)

Ja det är lite synd att man inte bodde närmre säljaren så man kunde åka och kolla på den och eventuellt åka till en Rolex AD med den.
 

Landshark

Cartier
Jobbigt det där: Antingen värsta klippet eller suraste dynghålet. Jag är absolut ingen expert och kan inte se på bilderna om den är äkta eller fake. Datumförstoringen verkar bra. Å andra sidan tycker jag att siffrorna på ringen verkar en smula "utstansande".

Den största varningsklockan ligger dock i att priset är "grönt" på 60.000 kr. Som sagt jag är ingen expert men trodde att de där låg på över 100.000 kr i alla fall. Då finns det väl ingen anledning att sälja den för 60?! Så tänker jag, och därför skulle jag avstått.
 

Landshark

Cartier
Klicka på hans tidigare Tratten-affärer: Han har f-n bara sålt rakblad. Och så helt plötsligt en guldrolle...!!??
 

LJR

Breitling
Jag är ny på forumet och har inte riktigt koll på hur det funkar men fler bilder ska ni få inom kort.
Skicket var mycket bra tyckte jag för att vara en 96:a, aningen stretch i länken vilket kan förväntas hos
en guldklocka med några år på sig.
Angående affären så möttes vi upp på Bergströms i Malmö, klockan verifierades, säljaren legitimerade sig och betalningen skedde med postväxel inne på bankkontoret.
Liten anekdot: Bankmannen hade en Cartier Pasha och enligt honom så hade han 5 Cartierer till hemma.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag vill också ha en sådan kopia. Jag har bara varit intresserad i 6-7 år av rolex. Vissa mer bilder så får vi se!?
 

LJR

Breitling
Jag vill också ha en sådan kopia. Jag har bara varit intresserad i 6-7 år av rolex. Vissa mer bilder så får vi se!?

Tror inte Bergströms skulle intyga äktheten på en kopia.
Om det nu skulle visa sig inte stämma, har Bergströms inte då något juridiskt ansvar? är det någon som vet detta så vore jag tacksam.
 

Henrik A

Omega
Klocksnack är ett forum för riktiga klocknördar så du får räkna med viss misstänksamhet när
1) En välkänd Rolex-modell säljs till ett kraftigt underpris på en öppen marknadsplats
2) Bilderna som publicerades i inlägg #10 ser misstänkta ut även för en amatör. Vridringens förhöjda siffror ser antingen tokpolerade ut (även konturerna "inuti" sifforna) eller bara guldpläterade, vilket väl inte originalet är?

I rent utbildningssyfte, eftersom jag är tämligen grön på Rolex, skulle även jag vilja se lite detaljerade bilder.
 

16610

Patek
2-Faktor
Regel ett. Är det för bra för att vara sant är det de. Fick du/ någon äkthetsintyg på klockan? Ta bilder i dovt ljus på en helguld? Jag hoppas givetvis att den är äkta för din skull. Men som sagt vi på KS har detta med klockor om hjärtat.
Gärna mer bilder med bättre kvalitet än en mobilkamra.
 

LJR

Breitling
Regel ett. Är det för bra för att vara sant är det de. Fick du/ någon äkthetsintyg på klockan? Ta bilder i dovt ljus på en helguld? Jag hoppas givetvis att den är äkta för din skull. Men som sagt vi på KS har detta med klockor om hjärtat.
Gärna mer bilder med bättre kvalitet än en mobilkamra.
Som sagt så har jag intyg från Bergströms samt att jag fått det bekräftat på plats i Malmö.
Jag vill återkomma till frågan om det juridiska ansvaret Bergströms har. De har ju tagit betalt för ett intyg om klockans äkthet. Självklart blir man orolig när flera här inne tydligt anser att min klocka är en kopia. Vet någon någonting om detta så vore jag tacksam för svar. Bilder kommer som sagt så fort jag får tillfälle
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
En YM i helguld skäms inte för sig! Grattis! Har en AD verifierat den är det väl lugnt.

Vad gick den loss på?
 
Topp