• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Funderar på en Rolex gmt II som nästa köp. Inte den nya, utan den utan keramisk ring. Väldigt osäker på detta dock - har egentligen aldrig gillat att köpa utgångna modeller, men jag har helt enkelt lite svårt för Rolex nya linje. För mig har de tappat brukskänslan och blivit lyxklockor som ser ut just som lyxklockor... Väldigt bra klockor som sagt, men passar inte mig riktigt. Hur länge kommer man att kunna serva en gammal gmt? Den aktuella Rolex som fortfarande känns lite som de gamla är väl den nya explorern - kanske denna istället? Ingen flygkoppling dock tyvärr.

Omstrukturerat, men ni kanske förstår vad jag menar... Vad göra om man vill ha en Rolex att äga tills jag dör?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att Rolex har funnits länge, har ett väl utvecklat serviceprogram och garanterat kommer finnas kvar som märke läääänge, så är servicemöjligheter inget att oroa sig för. Den kommer kunna servas långt efter att du har checkat ut. :mrgreen:
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ok, antar att man det är rätt safe med en tidigare modell... Funderar lite på att byta in min Navitimer 01 LE till en R GMT II via dreamwatch.dk... Navin är i absolut mint på läder. Är detta dumt? Är DW seriösa och bra eller får man dåligt betalt för inbyten?

Navin är en klocka jag gillar egentligen, men den är liksom för fin. Känner mig aldrig bekväm utan det känns snarare som om att jag går runt med en stor sedel runt armen... Kan inte skaka av mig detta utan bättre då att skaffa något som jag kommer att använda bredvid min PO 8500.

Korkat? Kanske handlar det om att vänja sig?

Erik
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Funderar också på att avyttra min Navitimer i förmån för en Rolex. Dock vill jag ha en Explorer 2 42mm. Vore intressant att se vilken typ affär du väljer att genomföra.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har själv en gmt master 2 som jag precis köpt, så det är en favorit. Tycker dock att PO och Gmt är ganska lika varandra. Kanske byta bort omegan istället. :D
Navitimern är ju riktigt fin, min favorit Breitling.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
DW6900MS skrev:
Funderar också på att avyttra min Navitimer i förmån för en Rolex. Dock vill jag ha en Explorer 2 42mm. Vore intressant att se vilken typ affär du väljer att genomföra.

Absolut... Ångest förknippat med detta dock. Jag gillar verkligen navin men jag är aldrig bekväm i den som sagt. Po'n är ju inte heller någon billig pjäs, men den känns ändå mycket mer bruksklocka än navin.

Håller dig i loopen.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Airbus skrev:
DW6900MS skrev:
Funderar också på att avyttra min Navitimer i förmån för en Rolex. Dock vill jag ha en Explorer 2 42mm. Vore intressant att se vilken typ affär du väljer att genomföra.

Absolut... Ångest förknippat med detta dock. Jag gillar verkligen navin men jag är aldrig bekväm i den som sagt. Po'n är ju inte heller någon billig pjäs, men den känns ändå mycket mer bruksklocka än navin.

Håller dig i loopen.

Min seperatisångest är nog starkare än så. Jag är väldigt förtjust i min Navitimer samtidigt som det var min första klocka. Den köptes ny och jag använde den dagligen i åtta år.
Dock saknar jag något, det bästa hade naturligtvis varit om jag inte va tvungen att sälja för att finansiera nyköp.
Hmm, hur göra?
 
Topp