• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexböcker

Asplund

Patek
2-Faktor
Har samlat på mig ett litet Rolexbibliotek under året men tänkte att det kanske finns någon mer bok som är värd att införskaffa för att göra det "komplett".. Visa gärna vad ni har!

Är dock inte ute efter de där enorma böckerna som t.ex. Rolex Submariner boken som inte ens går in i bakluckan på bilen. Hade annars varit ett givet köp :(

b84480.jpg

b84481.jpg


Hit me!

/Asplund
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

paradis

Audemars
Tycker du ska ha ,100 Superlative ROLEX WATCHES, av John Goldberger,minns inte priset,men inte farligt dyrt. Håller med dig, Mondani böcker med sitt pris 600-800 -1100 USD ock det dom visar finns redan i andra böcker............
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tycker du ska ha ,100 Superlative ROLEX WATCHES, av John Goldberger,minns inte priset,men inte farligt dyrt.

En knapp tusing från Sverige när jag kollade förra veckan.

Är den läsvärd? Har du läst andra böcker som du kan jämföra med? När jag läste lite recensioner på tex. Amazon så rekommenderades bl.a. Dowling och Hess bok ovan före Goldbergers. Skulle vara kul att veta vilken man ska satsa på.

Är det någon som vet om det finns några böcker som går igenom hur man bedömer skick på tex. case och tavla? Det vore extremt användbart och lärorikt för någon som mig.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av Mondanis böcker? Som verkligen läst dem liksom.

Är de värda sitt pris?
 

UNO

Panerai
Du saknar:
Kristian Haagens mästerverk
samt
Breitling the book

Båda dessa förmedlar g l ä d j e vilket få om ingen Rolexbok har lyckats med än då länge.
Rolex katalogen förra året med handledsskott på profilfigurer var ett snäpp upp.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Är det någon som har erfarenhet av Mondanis böcker? Som verkligen läst dem liksom.

Är de värda sitt pris?

Inhandlade Mondani's Rolex Submariner för ett tag sen. Samtlig information går säkerligen att hitta på internet om man surfar runt. Bra bilder och matnyttig information om de olika modellerna. Ska tillägga att det är den enda boken från Mondani som jag äger. Har inte heller någon annan bok om Rolex som jag kan jämföra med. Hade inte råd med klockan så jag köpte boken:).
ImageUploadedByTapatalk1403630764.598414.jpg

ImageUploadedByTapatalk1403630777.998780.jpg
ImageUploadedByTapatalk1403630788.031863.jpg


Mvh
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tack! Mycket tacksam över input.

Har varit lite sugen på deras tvådelade allmänna Rolex-bok. Men de kostar ju en slant, så vi får se.

Det ser dock lovande ut på dina bilder, har haft en tendens att bli lite besviken på klockböcker tidigare, tycker inte att de varit så matnyttiga som jag hoppats.
 

paradis

Audemars
Rolex bästa bok måste vara,100 Superlative ROLEX WATCHES, av John Goldberger,med otroligt många olika Rolex, armband, mm. Stora bilder med ref.nr.mm.
Rolex vintage måste vara, Vintage Rolex Sports Models av Martin Skett & Nick Urul, många bilder men också mycket text,förklaringar ,med allt som har med vintage Rolex att göra. Från första Sport Rolex.........Det är dom två Rolex böcker som man måste ha. Det finns några till, men dom har nästan samma innehåll som dom här två.
 
Topp