• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexfantaster - Titta hit!

Mark-IX

Cartier
Hej alla Rolexkännare. En kollega på jobbet kom med en Rolex i morse. Hon undrar om den är äkta? Jag har ingen möjlighet att öppna boetten nu...men jag antar att det är det som krävs?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Klockan kändes bra.
Hoppas någon har några tankar om den...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Dessvärre fake, modellen ska ha lughål, ändlänkar, platt insida på länkarna med mera. Sen är kvalitén på lås osv helt makalöst dålig. Själva uret och tavlan är svåra att se på dessa små klockor, men finish på boettens baksida och att rolexkronan ska gå in i minutindex är några exempel.

Öppna upp den ändå och ta bild på verket! Ta av länken och gör en boll av tejp, sen skruvar du av locket moturs.
 

Mark-IX

Cartier
Dessvärre fake, modellen ska ha lughål, ändlänkar, platt insida på länkarna med mera. Sen är kvalitén på lås osv helt makalöst dålig. Själva uret och tavlan är svåra att se på dessa små klockor, men finish på boettens baksida och att rolexkronan ska gå in i minutindex är några exempel.

Öppna upp den ändå och ta bild på verket! Ta av länken och gör en boll av tejp, sen skruvar du av locket moturs.


Tack för all info! Super. Jag ska förmedla detta till ägaren.
 
  • Like
Reactions: JLW

Mark-IX

Cartier
Hur kan klockan kännas bra... får ont i ögonen av den där. Gör din kollega en tjänst och skicka den i första bästa papperskorg.


Jag - en riktig novis på Rolex! Vet inte vad jag tänkte. För hennes skull hoppades jag på det bästa. Men nu har jag lärt mig något ytterligare på KS! Tack alla. Själv är jag ointresserad av Rolex om man bortser från:

image.jpeg

(Bild lånad från nätet)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag - en riktig novis på Rolex! Vet inte vad jag tänkte. För hennes skull hoppades jag på det bästa. Men nu har jag lärt mig något ytterligare på KS! Tack alla. Själv är jag ointresserad av Rolex om man bortser från:

image.jpeg

(Bild lånad från nätet)
Det är rätt svårt med små damklockor också, inte ofta man klämmer på dem:)
 
Topp