• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexfråga - hjälp (jag vet att detta är nordens bästa rolexforum) :)

Hugii

Audemars
Hur är det möjligt?

Nu till frågan - Jag är på G att köpa en 116613LB med franskt cert (från mars-2014). Jag äger själv en GMT med svenskt cert (mars 2014)... men när man jämför de så är de inte samma. Kan någon hjälpa mig och förklara "hur är det möjligt", skall det vara så?

Här är cert som jag har fått på den aktuella klockan - Äkta?

1.jpg
2.jpg
 

RDFG

Cartier
När certet är daterat har väl egentligen inget att göra med när klockan är tillverkad? Börjar serienr på samma bokstav på båda klockorna (isåfall är det samma årsmod)?

Med detta i åtanke kanske det är olika årsmodeller och därav olika utseende på cert..
 

Hugii

Audemars
så långt var jag oxå..:angel: tänkte bara kolla om nån här känner igen cert i frågan.... ser nu att det säljs klockor på chrono24 men båda cert.. men nyfiken på hur och varför "hur är det möjligt" :)
kan det vara olika årsmodell ko cert eller olika länder?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Ser inget fel med det certet. Det är dock det gamla certet utan magnetremsa som Rolex slutade med april 2014.
Serienumret börjar på Q och är alltså en randomserie som har 8 tecken slumpvis blandade, också korrekt.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Börjar serienr på samma bokstav på båda klockorna (isåfall är det samma årsmod)?
Numera har dom flesta nya Rolex randomserienummer d.v.s 8 tecken slumpvis blandade och kan alltså börja på vilken siffra eller bokstav som helst. Det förekommer dock fortfarande g-serienummer (g följt av 6 siffror) på vissa slowsellers.
 
Topp