• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexlotteri något för klocksnack?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Problemet är kanske att många härifrån även är på TTT, och kanske inte vill delta i två lotteri.

Kan dock vara en kul idé, och helt klart värt att kolla intresset.
 

morrism

Audemars
kan ju vara ett alternativ för någon som vill sälja en gammal rolex, att anordna ett lotteri
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ja, kom igen nu Denke, Daviden och Spencer! Tänk stort.

1. Baselbiljetter.
2. Marginal = pengar i fickan.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om vi räknar på en klocka för 35 så måste det vara 70 deltagare på en femhundring. Så sorry ni som tror att man kommer undan med några hundringar. Om någon känner sig manad att hålla i ett lotteri så är det bara att tuta och köra!
 

morrism

Audemars
Om vi räknar på en klocka för 35 så måste det vara 70 deltagare på en femhundring. Så sorry ni som tror att man kommer undan med några hundringar. Om någon känner sig manad att hålla i ett lotteri så är det bara att tuta och köra!

Är vi bara 70 pers här på KS? Trodde vi var fler.
 

JayJay

Rolex
Vill inte vara en party pooper men... finns det inte en lotterilag (el motsv) som måste följas? jag vet ju inte om det är så men ngn stans i mitt bakhuvud väcks en sådan känsla. Någon med juridiskt kunnande som har en susning?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
50 pers á 700 kronor = 45 000.
Om det finns så stort intresse så är det väl bara att tuta att köra om någon nu känner sig manad att hålla i det.. :)

Matematikern... 35000 blir det ;) Det låter bättre med 70x7000 = 49000 så får man något redigt sköjj. Alternativet är att pynta mer men runt 700 känns som smärtgräns för mig iaf.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Matematikern... 35000 blir det ;) Det låter bättre med 70x7000 = 49000 så får man något redigt sköjj. Alternativet är att pynta mer men runt 700 känns som smärtgräns för mig iaf.

Hahaha, det var ett ärligt feltryck.

Även om du inte var helt rätt ute med 70x7000=49000... :)

Förstår dock din poäng, och även här blir smärtgräns runt 700.
 

David

Bödeln
En femhundring kan jag tänka mig att lägga i potten om en klocka jag vill ha står på spel.
 

morrism

Audemars
Ursäkta om jag frågar men vart gick resterande pengar efter lotteriet på TTT där deltagarna var nära 400 st. Om alla betalade mellan 700 och 1500 så blev det ju kvar en slant på ca. 350000
 
Tror inte det har varit något lotteri med så många anmälda (rätta mig om jag har fel någon). Däremot så delar de upp den inbetalda summan i x antal 50 sek lotter. Så det kan bli ett par hundra lotter som fördelas mellan de som är med. Alla får t.ex. 14 lotter om man betalat in 700 sek.
 
D

Deleted member 1265

Guest
700 känns som ett tak, kanske även i överkant för många medlemmar. Isåfall tycker jag att en pass around är roligare! :)

Vad är en pass around? Låter spännande!!
Vid närmare eftertanke trormjag 500kr är en bra rund summa för en lott! Vill man kan man väl handla två!
 
Topp