• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexmärket på kronan när det helt inskruvat?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum

Apansson

Torpare
Det är sjukt jobbigt med alla livsproblem vi har på det här forumet! :D på min PO sitter kronan perfekt dock, skulle med all sannolikhet också störa mig om den inte gjorde det.
 

Glusch

Cartier
Man lär sig något nytt varje dag, hade ingen aning om att Sky-Dwellers krona alltid var korrekt insnurrad.

Själv har ingen av de klockor jag ägt (har iofs inte heller ägt en Rolex, ännu) haft en krona som visat märket helt rätt.

Sent from my LT18i using Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Har ingen som sitter helt rätt, här är en av dem.

DaytonaKrona.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Har alltid tyckt att det varit pinsamt av Rolex att de inte fått Rolexkronan i linje, med alla klockor. Ingen av dussinet Rolex jag har haft har varit så, visst några har varit nära men ingen har kommit i mål :D Något de estetisk borde prioritera.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag minns att jag tyckte det var riktigt kasst på min första rolex och ställde frågan på TTT.
Nu tänker jag inte på det, men man kan ju hoppas att subban har kronan åt rätt håll när den kommer från Rob.
/j
 

mace

Cartier
2-Faktor
Kalla mig knäpp (varken första eller sista gången), men jag tycker faktiskt att det på ett sätt är snyggare/schystare med att kronan inte linjerar, eftersom det visar att det är ett "rörligt objekt". Ish.
 
Topp