• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexmodeller man aldrig hört talas om.

Rber

Audemars
2-Faktor
Hur många specialare finns det egentligen?

Några exempel som passerade mig igår:

dunusavu.jpg

vahy9aza.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ref 1690 (Submarinern med kronan kl 4) är väl något som diskuteras och där många anser att den aldrig har tillverkats av just Rolex... Prototyptavlorna som Phillip fiskar fram (nedre bilden) är väl också något som man kan filosofera över, om det handlar om att någon kommit över ett restlager av prototyptavlor och monterad dem i "vanliga" modeller, eller inte.

Personligen tycker jag att Tru-Beat och Veriflat är två spännande klockor som trots allt går att köpa om man söker runt lite. Explorer Date-modellerna (som egentligen är Air-King Date) som såldes i Canada är också lite udda, men inte allt för svåra eller dyra att hitta.

Veriflat är för övrigt väldigt elegant, tycker jag.

mvh A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Davvan nash1337 vad säger ni om detta då?????

Screenshot_2013-10-24-19-39-31_zpsf51251d5.png
Vad säger man? Jo, man ska aldrig låta sig förvånas när det gäller Rolex. Det är lite grand som den där Submarinern i platina som enligt uppgift gjordes i ett exemplar för att skickas till mellanöstern... som enligt uppgift från kvalitetssäkra internet har setts av åtminstone ägaren, beställaren och James Dowling (som nämnde det i något inlägg för många år sedan).

... men inte har jag sett någon inte...

A
 
Topp