• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

seikosha

Rolex
2-Faktor
Önskar er alla en trevlig fredag och helg. Givetvis DJ idag!
dj.JPG
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tjena gänget!

Vill kolla med er som har en kermit. Ska certet för en 05 inte innehålla LV? Tack på förhand!

8422A5EF-DD5A-41F3-BEAB-FBAB3EFD330B.png
16610LV hade papperscert fram till mitten på z-serien(2007) och på dessa framgick inte att det var en 16610LV.
Det var endast på den vita ytterkartongen och det gröna swimpruf tagget som det stod 16610LV.
Inte ens på den gröna klisterlappen på bakboetten stod det 16610LV utan bara 16610.

På nyare Kermit 2007 och framåt som har plastcert är det lättare eftersom det står 16610LV på certet.

Bifogar ett par bilder på min LV med fullset som jag köpte ny 2007.
042.JPG
036.jpg
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
16610LV hade papperscert fram till mitten på z-serien(2007) och på dessa framgick inte att det var en 16610LV.
Det var endast på den vita ytterkartongen och det gröna swimpruf tagget som det stod 16610LV.
Inte ens på den gröna klisterlappen på bakboetten stod det 16610LV utan bara 16610.

På nyare Kermit 2007 och framåt som har plastcert är det lättare eftersom det står 16610LV på certet.

Bifogar ett par bilder på min LV med fullset som jag köpte ny 2007.
042.JPG
036.jpg
Den gjorde du en bra deal på :D
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Hur skulle ni säga att skicket är pá denna? :)

Fick lite bilder skickade till mailen ocksá och länken ser inte ut att ha sá mycket stretch i alla fall. Tavlan och visarna ser fina ut.
Ser självklart själv att den har blivit polerad, men jag kan inte avgöra hur mycket/hur bra det är gjort själv :)

Har kontakt med säljaren dá jag bara bor 5 mil ifrán, tror att priset gár att diskutera ner lite ocksá.


Tack pá förhand!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur skulle ni säga att skicket är pá denna? :)

Fick lite bilder skickade till mailen ocksá och länken ser inte ut att ha sá mycket stretch i alla fall. Tavlan och visarna ser fina ut.
Ser självklart själv att den har blivit polerad, men jag kan inte avgöra hur mycket/hur bra det är gjort själv :)

Har kontakt med säljaren dá jag bara bor 5 mil ifrán, tror att priset gár att diskutera ner lite ocksá.


Tack pá förhand!
Jag gillar hur säljaren medvetet inte tagit med kronan på låset. Det ser bara ut som en knapp.
 
Hur skulle ni säga att skicket är pá denna? :)

Fick lite bilder skickade till mailen ocksá och länken ser inte ut att ha sá mycket stretch i alla fall. Tavlan och visarna ser fina ut.
Ser självklart själv att den har blivit polerad, men jag kan inte avgöra hur mycket/hur bra det är gjort själv :)

Har kontakt med säljaren dá jag bara bor 5 mil ifrán, tror att priset gár att diskutera ner lite ocksá.


Tack pá förhand!
Annars finns ju det några på Köp & Sälj
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Någon som vet hur det fungerar och hur mycket det kostar att byta ut ett Oyster Bracelet till en 214270?
63600 super jubilee passar.
Steg 1) köp
Steg 2) montera
;)

Gick att beställa hos AD för ca 13000 kr för några år sedan (egen erfarenhet). Hur det ser ut nu är desto mer oklart. Mitt tips är att antigen köpa ett på från handlare på internet alternativt ringa runt till AD för att se om det går att lösa.

info: https://millenarywatches.com/rolex-superjubilee-63600-guide/
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
63600 super jubilee passar.
Steg 1) köp
Steg 2) montera
;)

Gick att beställa hos AD för ca 13000 kr för några år sedan (egen erfarenhet). Hur det ser ut nu är desto mer oklart. Mitt tips är att antigen köpa ett på från handlare på internet alternativt ringa runt till AD för att se om det går att lösa.

info: https://millenarywatches.com/rolex-superjubilee-63600-guide/

Kostade super jubilee ”bara” 13k?!
Jubilee till 126710 kostar över 23..

Inser också att frågeställaren inte frågade specifikt om jubilee? Utan bara nytt oyster?
Oyster till sub med glidelock kostar 24500 så utan glidelock borde väl vara lite billigare kanske. Ring ad

Edit: ping @olander08
 
Inte intresserad av att köpa nytt själv. Ska sälja min 214270 och armbandet är i ett sådant skick att köparen möjligtvis vill köpa ett nytt. Har för mig att jag läst att det skulle kosta 10k om man bytte in ett existerande och 13-14k för ett nytt och jag ville ta det i åtanke vid prissättningen.
 
Topp