• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bonumm

Panerai
Jäklar va fin den va ny daytonan.
20211014_193220.jpg
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
126710 BLRO - lyser helrött under UV

kool look….den blå färgen försvinner helt….
 

Bilagor

  • DAD3A829-CD1C-4540-A779-8F0549F5943E.jpeg
    DAD3A829-CD1C-4540-A779-8F0549F5943E.jpeg
    219.8 KB · Visningar: 11

Erdna

Cartier
Möjligtvis finns där förhand beställda klockor som ska hämtas av kunder. Men det är konstigt om inte ens Datejust modeller finns till salu för de är ju så vanliga att vanligtvis dom ligger på skyltfönstret.
Jasså det tror du.
Vilken butik är fylld med DJ där det bara är fritt fram att välja tavla menar du? Har du fastnat några år tillbaka i tiden tro...?

I dagens läge brukar det väl vara TT DJ och någon DJ på oyster möjligen som ligger i montern.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Är det vanligt att folk använder Datejust/OP 34mm? Hur stor skillnad gör det visuellt jämfört med 36mm?
Är ute efter en Rolex med rosa tavla, men majoriteten av dom man hittar i EU är 34 mm, vilket känns aningen litet. Tycker att 36mm är perfekt. Men jag kan mycket väl ha helt fel, brukar ha det :D
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Är det vanligt att folk använder OP 34mm? Hur stor skillnad gör det visuellt jämfört med 36mm?
Är ute efter en Rolex med rosa tavla, men majoriteten av dom man hittar i EU är 34 mm, vilket känns aningen litet. Tycker att 36mm är perfekt. Men jag kan mycket väl ha helt fel, brukar ha det :D

Inte lika vanligt, men sitter bra på vissa. Beror ju på hur din handled ser ut
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Är det vanligt att folk använder Datejust/OP 34mm? Hur stor skillnad gör det visuellt jämfört med 36mm?
Är ute efter en Rolex med rosa tavla, men majoriteten av dom man hittar i EU är 34 mm, vilket känns aningen litet. Tycker att 36mm är perfekt. Men jag kan mycket väl ha helt fel, brukar ha det :D
@drmission Har inte du några bra jämförelsesbilder på Date 34 och DJ36? 🙂
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Är det vanligt att folk använder Datejust/OP 34mm? Hur stor skillnad gör det visuellt jämfört med 36mm?
Är ute efter en Rolex med rosa tavla, men majoriteten av dom man hittar i EU är 34 mm, vilket känns aningen litet. Tycker att 36mm är perfekt. Men jag kan mycket väl ha helt fel, brukar ha det :D
Jag har en OP34. Sitter perfekt på min 16,5 cm handled.
FD836603-4473-4CF2-9049-2341E93A30FD.jpeg
 
Topp